Je mooiste "Megs" uit de lage landen
Je mooiste "Megs" uit de lage landen
Dag Forumleden,
Een topic dat een beetje als tegenwicht moet dienen tegen de discussies waarin vraagtekens worden gezet bij de gewildheid van "megs" en gewezen wordt op het feit dat deze nogal overgewaardeerd zouden zijn. Dat wil ik verder in het midden laten. Ook een beetje de spiegel van het topic van Hogst "Mega-pech" waarin we vele brokstukken langs zagen komen. Tenslotte een poging tot een kleine inventarisatie van de mooiste megalodon-tanden uit de lage landen - dat laatste is vooral waar het om gaat. Mooie VS of Chili exemplaren kennen we genoeg, maar wat is er bij ons gevonden?
Ik trap af met drie tandjes.
1 en 2: Lower anterior uit H..
3 en 4: Upper (denk ik toch) ook uit H..
5 en 6: Posterior uit Doel.
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Je mooiste

Hallo Jan,
Ik heb nog geen hele exemplaren mogen vinden, maar ik hoop dat dat snel eens mag gebeuren.
Dit is mijn mooiste. Hij komt uit H.
Groeten,
Gerard
[Bewerkt door gverwey op 31-01-2010 om 18:54 NL]
- digging for it
- Contacteer:
- Frisian-old-age
Antw: Je mooiste "Megs" uit de lage landen

the famous M-Meg.

groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Supergraver
Dit is mijn mooiste Meg uit Nederland

Gr
Martijn
Even een link want ik ben de foto kwijt en de tand http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 8849#81413
is van mijn vader. Eerste keer in H. en op het zicht gevonden.
is van mijn vader. Eerste keer in H. en op het zicht gevonden.
Deze mag er wezen; 12,5 cm en made in Holland
Groeten, Cugel
Oh ja, Martijn Heb ik het mis, als ik vermoed dat jouw Meg er eigenlijk niet bijhoort? Ik heb begrepen, dat er in U*den een ongekende concentratie van deze dingen is, maar dat de meeste eerst een andere, buitenlandse oorsprong kennen...
[Bewerkt door Cugel op 31-01-2010 om 23:01 NL]
Gewoon doormodderen
De eerste drie zijn van Cadzandbad dan een uit Steendorp En mijn meest gewaardeerde vondst komt uit de omgeving Oss.
Groetjes Erik
E.J.
- Supergraver
Antw: Antw: Je mooiste
Hahaha, das correct en tevens juist!Cugel schreef:
Deze mag er wezen; 12,5 cm en made in Holland
Groeten, Cugel
Oh ja, Martijn Heb ik het mis, als ik vermoed dat jouw Meg er eigenlijk niet bijhoort? Ik heb begrepen, dat er in U*den een ongekende concentratie van deze dingen is, maar dat de meeste eerst een andere, buitenlandse oorsprong kennen...
[Bewerkt door Cugel op 31-01-2010 om 23:01 NL]
Helaas ben ik niet in het bezit van een complete Meg uit de lage landen. En een uit de omg Oss..... pfffoe alleen van de gedachte al ga ik compleet uit m'n dak!
Proficiat voor al jullie vondsten!
Gr
Martijn

Deze zijn mijn mooiste en gelukkig zelf gevonden.De grote komt uit Doel, de kleine uit Sint-Niklaas.Beide wel niet de topstukken maar ik ben er zeer tevreden mee.
Theo