De tand uit Mill

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
De tand uit Mill

Bericht door De DinoDolsjes » 24 aug 2005, 22:30

pedro schreef:
In die kist wil ik trouwens ook wel een duiken. Is die kist voor iedereen toegankelijk, of ben jij een van de gelukkigen.
Hallo Pedro,

Ik ben al een aardig tijdje op zoek naar info en materiaal over de haaientanden die tijdens de aanleg van het kanaal zijn gevonden in de zgn. transgressielagen.
Ik heb laatst voor de eerste keer wat materiaal gezien in het lokale streekmuseum.
Ik mag gaan kijken, verder weet ik het ook niet. Ik vind het op zich al leuk om er een keer naar te mogen kijken; het materiaal is van zijn grootvader. Wat ik tot op heden van materiaal uit Elsloo weet en heb gezien is veel materiaal geremarineerd en afgerold, dus zeker niet van Mill-kwaliteit. Ben in ieder geval benieuwd.
Volgens mij is dit materiaal nog niet gedetermineerd en gecatalogiseerd en ik denk erover om dat - samen met een wat meer ervaren rot - te gaan doen.
We zien wel.

groet,
Paul


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

 
Erik
Berichten: 755
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:31
Antw: De tand uit Mill

Bericht door Erik » 25 aug 2005, 10:48

De Dinodolsjes schreef:

Wat ik tot op heden van materiaal uit Elsloo weet en heb gezien is veel materiaal geremarineerd en afgerold, dus zeker niet van Mill-kwaliteit. Ben in ieder geval benieuwd.
Volgens mij is dit materiaal nog niet gedetermineerd en gecatalogiseerd en ik denk erover om dat - samen met een wat meer ervaren rot - te gaan doen.
We zien wel.

groet,
Paul
Paul, Ik neem aan dat je op de hoogte bent van deze publicatie:

Geyn, van de, W.A.E., 1937. Das tertiär de niederlände mit besonderer berücksichtigung der selachierfauna. Leidsche geologische mededelingen (ongeveer 200 pagina\'s) over de tanden van de elsloo laag/julianakanaal.

Mocht je je aan die tanden wagen dan geeft dat een goede indicatie van wat je in die lagen kunt tegenkomen.

groet, Erik



Gebruikersavatar
Isis
Berichten: 616
Lid geworden op: 24 aug 2005, 10:10
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: De tand uit Mill

Bericht door Isis » 25 aug 2005, 12:41

pedro schreef:
duiken kan ik al, maar heb helaas geen spullen meer om het te doen. Ik kan mijn neef eens een keer vregen of hij met zijn duikschool een iets op wil duiken.
Is zeker leuk, maar je moet wel gewend zijn in het nederlandse water te duiken. Zicht kan nml zeer slecht zijn (je ziet letterlijk geen hand voor ogen). Tijdens opzuigen kun je het zoiezo beter vergeten ;>)


GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: De tand uit Mill

Bericht door Casper » 25 aug 2005, 12:43

haha ze zullen vreemd opkijken als je ineens in iemands zeef valt :)

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: De tand uit Mill

Bericht door De DinoDolsjes » 27 aug 2005, 22:38

erik schreef:
Paul, Ik neem aan dat je op de hoogte bent van deze publicatie:

Geyn, van de, W.A.E., 1937. Das tertiär de niederlände mit besonderer berücksichtigung der selachierfauna. Leidsche geologische mededelingen (ongeveer 200 pagina\'s) over de tanden van de elsloo laag/julianakanaal.

Mocht je je aan die tanden wagen dan geeft dat een goede indicatie van wat je in die lagen kunt tegenkomen.

groet, Erik
Erik,

Believe it or not, ik heb deze dissertatie vandaag gekregen van een kleinzoon van de in het voorwoord vermelde Dr. Beckers toen ik bij hem langs ging om te kijken wat er nog over was van zijn grootvader\'s collectie!
Zie email voor meer details en info over de resten van de collectie.

Mvg,
Paul





If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gebruikersavatar
Pedro
Berichten: 494
Lid geworden op: 16 aug 2005, 15:01
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: De tand uit Mill

Bericht door Pedro » 28 aug 2005, 22:02

isis schreef:
pedro schreef:
duiken kan ik al, maar heb helaas geen spullen meer om het te doen. Ik kan mijn neef eens een keer vregen of hij met zijn duikschool een iets op wil duiken.
Is zeker leuk, maar je moet wel gewend zijn in het nederlandse water te duiken. Zicht kan nml zeer slecht zijn (je ziet letterlijk geen hand voor ogen). Tijdens opzuigen kun je het zoiezo beter vergeten ;>)

Het koude water en vooral ook het slechte zicht zijn dan ook één van de redenen dat ik gestopt ben met duiken in Nederland


Pedro Janssen
Venray
____________________________
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY

Gebruikersavatar
Pedro
Berichten: 494
Lid geworden op: 16 aug 2005, 15:01
Antw: Antw: Antw: De tand uit Mill

Bericht door Pedro » 28 aug 2005, 22:06

De Dinodolsjes schreef:
erik schreef:
Paul, Ik neem aan dat je op de hoogte bent van deze publicatie:

Geyn, van de, W.A.E., 1937. Das tertiär de niederlände mit besonderer berücksichtigung der selachierfauna. Leidsche geologische mededelingen (ongeveer 200 pagina\'s) over de tanden van de elsloo laag/julianakanaal.

Mocht je je aan die tanden wagen dan geeft dat een goede indicatie van wat je in die lagen kunt tegenkomen.

groet, Erik
Erik,

Believe it or not, ik heb deze dissertatie vandaag gekregen van een kleinzoon van de in het voorwoord vermelde Dr. Beckers toen ik bij hem langs ging om te kijken wat er nog over was van zijn grootvader\'s collectie!
Zie email voor meer details en info over de resten van de collectie.

Mvg,
Paul



Hoi Paul,

maak je nog bekend wat je bent tegengekomen in die kist en of je mooie tanden hebt \"gekregen\". Trouwens ik heb ook wel interesse in dat proefschrift. Is het nog ergens te krijgen. Misschien uberhaupt interessant om van bepaalde artikelen, pdf\'s te maken en deze bv via dit forum aan te bieden.


Pedro Janssen
Venray
____________________________
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY

Gebruikersavatar
Pedro
Berichten: 494
Lid geworden op: 16 aug 2005, 15:01
Antw: De tand uit Mill

Bericht door Pedro » 28 aug 2005, 22:11

Voor alle liefhebbers van de tanden van Mill,

ik ben daar vandaag geweest en de hebben de opzuigboot (of hoe men die ook noemt) verplaatst ten opzichte van vorige week. Wil dat zeggen dat er de komende dagen opgespoten gaat worden??


Pedro Janssen
Venray
____________________________
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY

Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
De tand uit Mill

Bericht door De DinoDolsjes » 28 aug 2005, 23:51

pedro schreef:
maak je nog bekend wat je bent tegengekomen in die kist en of je mooie tanden hebt \"gekregen\".
Hallo Pedro,

Alles wat er nog restte van al het materiaal dat zijn grootvader had gevonden is een kistje van 10x20x50 cm vol met fijne kiezel en af en toe een tandje. De rest had hij weggegooid?!?!?
De meeste tanden zijn flink afgerold, zeker niet van Mill-kwaliteit. Heb nog niet veel tijd gehad om het materiaal goed door te pluizen - was vandaag in de Nettersheim in de Eifel - maar al wel een leuke Galeocerdo gevonden.
Ik zou zo even niet weten hoe je an het proefschrift zou kunnen komen, ik liep er dus puur bij toeval tegen aan. Misschien bij een boeken antiquariaat?

Groet,
Paul


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: De tand uit Mill

Bericht door De DinoDolsjes » 28 aug 2005, 23:53

pedro schreef:
Voor alle liefhebbers van de tanden van Mill,

ik ben daar vandaag geweest en de hebben de opzuigboot (of hoe men die ook noemt) verplaatst ten opzichte van vorige week. Wil dat zeggen dat er de komende dagen opgespoten gaat worden??
Hoi Pedro,
2 vraagjes:
1. Ligt de boot nu dichter bij de oever of nog steeds in dieper water?
2. Nog leuke dingen gevonden vandaag?

Cheers,
Paul


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser


Gesloten