onderscheiding haaientanden
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
onderscheiding haaientanden
Weet iemand mij misschien te vertellen hoe je een C.Megalodon van een I.Hastalis kunt onderscheiden?? (Misschien een domme vraag....)
Zoekt, en gij zult vinden!
Antw: onderscheiding haaientanden
Isurus hastalis heeft wat plattere tanden dan carcharocles megalodon. die van een megalodon zijn echt lomp dik. verder heeft C. megalodon gekartelde snijranden, wat Isurus hastalis weer niet heeft. dan is er nog de bourlette: carcharocles megalodon heeft die wel, en isurus hastalis niet. ik zal nog even een plaatje maken van een bourlette.
er zijn nog veeeel meer verschillen, niet alleen in de tanden zelf maar ook het verschil onder- of bovenkaak enzo.
Groeten, Casper
er zijn nog veeeel meer verschillen, niet alleen in de tanden zelf maar ook het verschil onder- of bovenkaak enzo.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Mega shark

deze heb ik laatst gemaakt
het is geen echte tand (replica) noch ééntje uit mijn eigen verzameling.
maar het cyaanblauwe is de bourlette
oh en over het algemeen zijn megalodon-tanden heel wat groter dan een isurus maar grootte alleen is geen indicatie voor de soort. (hoewel I.hastalis-tanden toch zeker niet veel groter worden dan 8 cm en megelodon-tanden wel bijna 20)
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 02-09-2005 om 18:26 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Mega shark
maareh... er zijn veeeeeel soorten haaientanden, aan alleen het verschil hastalis-megalodon heb je niet zo veel.
zo lijkt C. angustidens of C. chubutensis wel wat op C. megalodon, en lijkt I. escheri wel behoorlijk op I. hastalis...
dat maakt het allemaal nog wel wat ingewikkelder en dan heb je nog tientallen soorten haaientanden die hier in nederland gevonden kunnen worden.
Groeten, Casper
zo lijkt C. angustidens of C. chubutensis wel wat op C. megalodon, en lijkt I. escheri wel behoorlijk op I. hastalis...
dat maakt het allemaal nog wel wat ingewikkelder en dan heb je nog tientallen soorten haaientanden die hier in nederland gevonden kunnen worden.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Euh ja, een zeer domme vraag...je zou zelfs denken dat je erom deed:)Mega shark schreef:
Weet iemand mij misschien te vertellen hoe je een C.Megalodon van een I.Hastalis kunt onderscheiden?? (Misschien een domme vraag....)
[Bewerkt door Somniosus op 02-09-2005 om 18:54 NL]
of het een domme vraag is laat ik helemaal in het midden (sommige mensen zeggen: domme vragen bestaan niet. maar ik ben het daar helemaal niet mee eens)
maar feit is wel dat als je eventjes wat rondgekeken had in de eerste de beste fossielenencyclopedie, of eventjes had rondgesnuffeld op internet, het niet meer nodig was geweest om te vragen.
Dus misschien een tip voor de volgende keer... kijk eerst eens op internet of in een boek
Vriendelijke groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 02-09-2005 om 19:57 NL]
maar feit is wel dat als je eventjes wat rondgekeken had in de eerste de beste fossielenencyclopedie, of eventjes had rondgesnuffeld op internet, het niet meer nodig was geweest om te vragen.

Dus misschien een tip voor de volgende keer... kijk eerst eens op internet of in een boek

Vriendelijke groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 02-09-2005 om 19:57 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Mega shark
Begrijp me niet verkeerd, men mag van mij vragen wat men wil, maar alles komt nooit vanzelf, weet je wel. Mensen vragen altijd vanalles \"waar is die vindplaats\", \"waar juist moet je zoeken\", \"kan je me die publicatie kopiëren\"...
Dat is allemaal gemakkelijk natuurlijk, maar zelf een klein beetje moeite doen is dikwijls teveel gevraagd. I certainly don\'t dislike newbies, only lazy people who expect others to do their work for them....
Dat is allemaal gemakkelijk natuurlijk, maar zelf een klein beetje moeite doen is dikwijls teveel gevraagd. I certainly don\'t dislike newbies, only lazy people who expect others to do their work for them....