Weekend Frankische alb 22 t/m 25 oktober
Weekend Frankische alb 22 t/m 25 oktober
Wij hebben 22 t/m maandag 25 oktober een weekend Frankische Alb/Schweiz geplanned(regio Nürnberg).Voor geïntresseerden die mee willen. Op de agenda staan een bezoek aan de kleigroeve in Buttenheim, ovb Sengenthal en Drügendorf. Eventueel kunnen nog wat andere vindplaatsen bezocht worden.De omgeving van Altdorf staat bekend om zijn Laibsteine(geoden met mooie ammonieten,visresten en andere fossielen) Als uitvluchtsoord hebben we de schlehenmühle in Egloffstein uitgekozen.
Vandaag al vast een vakantiewoning gereserveerd voor het weekend 22 t/m 25 oktober. 1 week later was helaas niet mogelijk. Voor geïntresseerden, 1 en 2 persoons kamers zijn goedkoop. Hiervoor ga je geen kou lijden in een tent Er is zelfs een fossielenklopplaats ingericht voor fossielen verzamelaars. Wat wil je nog meer? . Van Steinkern.de zijn ze ook naar deze locatie geweest. Lijkt me een prima pension/gasthaus/restaurant, etc
>
http://www.gasthof-schlehenmuehle.de/anfahrt.php
[Bewerkt door Erik-B op 12-08-2010 om 20:29 NL]
[Bewerkt door Erik-B op 12-08-2010 om 20:32 NL]
Vandaag al vast een vakantiewoning gereserveerd voor het weekend 22 t/m 25 oktober. 1 week later was helaas niet mogelijk. Voor geïntresseerden, 1 en 2 persoons kamers zijn goedkoop. Hiervoor ga je geen kou lijden in een tent Er is zelfs een fossielenklopplaats ingericht voor fossielen verzamelaars. Wat wil je nog meer? . Van Steinkern.de zijn ze ook naar deze locatie geweest. Lijkt me een prima pension/gasthaus/restaurant, etc
>
http://www.gasthof-schlehenmuehle.de/anfahrt.php
[Bewerkt door Erik-B op 12-08-2010 om 20:29 NL]
[Bewerkt door Erik-B op 12-08-2010 om 20:32 NL]
Antw: Weekend Frankische alb 22 t/m 25 oktober
Bedankt. Moet nog even overleggen met het thuisfront, maar het lijkt mij een leuk idee.
Mochten er mensen in de omgeving Amsterdam mee willen, ik heb plekkie over. Ik ga denk ik zondag weer terug.
Mochten er mensen in de omgeving Amsterdam mee willen, ik heb plekkie over. Ik ga denk ik zondag weer terug.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi erik,
Ik heb wel interesse!!
Groet
Ik heb wel interesse!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Weekend Frankische alb 22 t/m 25 oktober
Dat is mooi GJGerrit-Jan schreef:
Hoi erik,
Ik heb wel interesse!!
Groet

[Bewerkt door Erik-B op 14-08-2010 om 11:10 NL]
Prima heb met moeder de vrouw gesproken. Ik ga nu zeker mee. Heb ook al aanvraag gedaan bij het pension voor een kamer. Ik ga alleen niet tot maandag, maar tot zondag (als jullie naar hotel gaan ga ik richting Nederland).
Ik ga dus vanuit Amsterdam. Misschien handig dat we op een bepaald punt verzamelen? Enig idee welke?
En wat voor kosten kunnen we nog meer verwachten? (entree voor groeves ed)
[Bewerkt door Alex400 op 15-08-2010 om 23:10 NL]
Ik ga dus vanuit Amsterdam. Misschien handig dat we op een bepaald punt verzamelen? Enig idee welke?
En wat voor kosten kunnen we nog meer verwachten? (entree voor groeves ed)
[Bewerkt door Alex400 op 15-08-2010 om 23:10 NL]
Hoi Alexander, helemaal top. Sengenthal gaat 50 euro kosten. Maar is niet zeker of dan nog gezocht kan worden tegen dat tijdstip, omdat dan waarschijnlijk de goede lagen zijn afgegraven. De rest van de vindplaatsen zijn gratis. Een plek om af te spreken kunnen we nog bespreken.Denk dat het Van der Valk hotel bij Hengelo wel een mooie plaats is. Moet ik nog overleggen met Marcel.
Antw: Antw: Weekend Frankische alb 22 t/m 25 oktober
Tot nu toe hebben we 6 personen. Ik, Marcel,Gerrit Jan,Robert en een vriendin en jij. Ik weet alleen niet of het Robert zo goed uitkomt, omdat de termijn een week is vervroegd.Alex400 schreef:
prima! Wie gaan er allemaal mee dan?
-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times
Ik zal er zeker bij zijn, en ik zal Casper nog eens polsen.
Als verzamelpunt/tussenstop met koffie kunnen we ook bij mij thuis terecht (Gronau, net over de grens bij Enschede). Ligt ook op de route.
Gr,
Marcel
Als verzamelpunt/tussenstop met koffie kunnen we ook bij mij thuis terecht (Gronau, net over de grens bij Enschede). Ligt ook op de route.
Gr,
Marcel