Kwartairgeologisch & Paleontologisch Museum "Bos van Aa"
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Kwartairgeologisch & Paleontologisch Museum "Bos van Aa"
Beste Forumleden & (Schaduw)lezers
Bij deze wil ik éénieder van jullie uitnodigen voor de opening van het allereerste permanante kwartairgeologisch en Paleontologisch museum "Bos van Aa" te Zemst.
In dit museum schenken we bijzondere aandacht aan de blinden en slechtzienden, die in conventionele musea, vaak weinig faciliteiten krijgen.
Geologie en paleontologie, zijn immers in de eerste plaats observatiewetenschappen, die door iedereen beoefend kunnen worden.
Personen met een beperkt zicht hoeven dus niet uitgesloten te worden. Aan de hand van brailleteksten, diorama's en collectiestukken die naar hartelust betast en aangeraakt mogen worden, hopen we dat iedere bezoeker een betere kijk krijgt op de geologie van de Vlaamse vallei, en de fauna en flora tijdens de laatste ijstijd en tussenijstijd in onze streken.
Mammoeten, Wolharige Neushoorns, Holenleeuwen, Paarden, Bizons, noem maar op. De voornaamste vertegenwoordigers, en eveneens zeldzame vondsten, worden er tentoongesteld.
Het Bos van Aa is de voormalige zandgroeve, gelegen aan de willebroekse vaart, die eind jaren '70 tot midden jaren '90 een schat aan Kwartair en tertiar fossiel materiaal aan het licht bracht. In samenwerking met o.a. Dr. J. Herman (BGD) Dr. M Germonpré (KBIN)& Dr F. Bogemans (VUB), die ons met raad en daad bijstonden. is de informatie en uitleg die terug te vinden is, wetenschappelijk ondersteund.
Wij hopen u talrijk te mogen verwelkomen tijdens het openingsweekend op 11 (voor wie een persoonlijke uitnodiging heeft gekregen) en 12 september (voor het grote publiek)te Zemst
meer informatie kan u terugvinden op de website
www.wix.com/geologie/het-bos-van-aa-museum
Groeten
Anthonie
Bij deze wil ik éénieder van jullie uitnodigen voor de opening van het allereerste permanante kwartairgeologisch en Paleontologisch museum "Bos van Aa" te Zemst.
In dit museum schenken we bijzondere aandacht aan de blinden en slechtzienden, die in conventionele musea, vaak weinig faciliteiten krijgen.
Geologie en paleontologie, zijn immers in de eerste plaats observatiewetenschappen, die door iedereen beoefend kunnen worden.
Personen met een beperkt zicht hoeven dus niet uitgesloten te worden. Aan de hand van brailleteksten, diorama's en collectiestukken die naar hartelust betast en aangeraakt mogen worden, hopen we dat iedere bezoeker een betere kijk krijgt op de geologie van de Vlaamse vallei, en de fauna en flora tijdens de laatste ijstijd en tussenijstijd in onze streken.
Mammoeten, Wolharige Neushoorns, Holenleeuwen, Paarden, Bizons, noem maar op. De voornaamste vertegenwoordigers, en eveneens zeldzame vondsten, worden er tentoongesteld.
Het Bos van Aa is de voormalige zandgroeve, gelegen aan de willebroekse vaart, die eind jaren '70 tot midden jaren '90 een schat aan Kwartair en tertiar fossiel materiaal aan het licht bracht. In samenwerking met o.a. Dr. J. Herman (BGD) Dr. M Germonpré (KBIN)& Dr F. Bogemans (VUB), die ons met raad en daad bijstonden. is de informatie en uitleg die terug te vinden is, wetenschappelijk ondersteund.
Wij hopen u talrijk te mogen verwelkomen tijdens het openingsweekend op 11 (voor wie een persoonlijke uitnodiging heeft gekregen) en 12 september (voor het grote publiek)te Zemst
meer informatie kan u terugvinden op de website
www.wix.com/geologie/het-bos-van-aa-museum
Groeten
Anthonie
* Scientia et Miratio *
Antw: Kwartairgeologisch & Paleontologisch Museum "Bos van Aa"
Alvast al heel hard gefeleciteerd anthonie en alle medewerkers!
En een museum op enkele kilometer van bij mij thuis, geweldig!
ik ben beniewd naar de opening
mvg stijn
En een museum op enkele kilometer van bij mij thuis, geweldig!
ik ben beniewd naar de opening
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Beste Anthonie, zeer gefeleciteerd met dit prachtige initiatief. uiteraard mogen we alle medewerkers die aan het museum hebben gewerkt zeker niet vergeten in de bloemetjes te zetten.
een zeer dikke proficiat vanwege Fré.
een zeer dikke proficiat vanwege Fré.
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Anthonie,
Proficiat! Ik zeker van plan de opening niet te missen.
Proficiat! Ik zeker van plan de opening niet te missen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Anthonie en alle medewerkers,
dit is een prachtig initiatief. Ik kom zeker eens langs.
Luc
dit is een prachtig initiatief. Ik kom zeker eens langs.
Luc
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Bedankt iedereen voor de leuke reacties
Ik kijk er naar uit, jullie te verwelkomen op de opening, of de dag erna
groeten