Graag jullie mening!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Graag jullie mening!

Bericht door ziepe » 15 sep 2005, 11:43

Supergraver schreef:
Ik denk dat zo\'n tour zeker interresant is. En dan het beste natuurlijk met 9 a 12 personen ivm met de prijs (ben nog steeds een echte hollander). Ik ben er wel voor te vinden, hoewel nog niet in de nabije toekomst.

Gr.


Martijn

Awel ik ook :-) Zeker nu de bom in het midden-oosten/Afrika nog niet ontploft is... als je me begrijpt. En ivm de prijs geef ik jou overschot van gelijk... en ik ben geen Nederlander :-)

Ziepe




The earth has music for those who listen.

 
Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
Graag jullie mening!

Bericht door De DinoDolsjes » 15 sep 2005, 12:02

somniosus schreef:
Ik ben compleet akkoord met Erik, verspilling van geld voor die marokkaanse brol.
Zoals ik al zei;

Zoveel mensen, zoveel meningen....
Sommige genuanceerd, andere niet...
Waar de een waarde aan hecht kan voor een ander totaal waardeloos zijn.....
Waarom verzamelen wij fossielen en een ander postzegels of eierdopjes....?
Waarom verzamelt de een haaientanden en de ander zee-egels....?
Niets is zo ondoorgrondelijk als de menselijke geest.

Mvg,
Paul


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Erik
Berichten: 755
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:31
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Erik » 15 sep 2005, 13:10

Hoi Paul,

Ieder moet zijn afweging maken, en laat je wat dat betreft niets aan mijn mening gelegen liggen!

Het is een feit dat je -indien je een verzameling van marokko tanden wilt hebben- je er een prijs voor zult moeten betalen. Je kunt ze hier niet vinden, en dus wordt het snel duur. Ik heb nog eens goed gekeken naar die dozen, en wellicht heb je wat dat betreft gelijk: Als je dit zelf wilt maken ben je echt al snel duurder uit.

Het geld is simnpelweg altijd beter besteed aan een tank benzine om naar Mill heen en weer te rijden.

Maar ook hier: dit is slechts mijn mening en ervaring.

Ik denk bij dit soort aanbiedingen simpelweg altijd aan de marokko-tandjes die ik zelf heb gekocht: ik kijk er werkelijk nooit naar, en zou ze niet vervangen wanneer ze kwijtraken.

Maar goed, even ter zake: Aan die carpometacarpus ligt het determineren even stil. Het zal ook niet de meest eenvoudige determinatie worden. Ik denk dat het van een harlekijneend is, maar daarvan zijn bij mijn weten geen skeletten in Nederlandse musea aanwezig. Ik zal vermoedelijk een skeletje uit Londen moeten lenen. Ik wacht even af of er nog meer losse eindjes over blijven, zodat ik in een keer een paar skeletten kan lenen als dat nodig mocht zijn.

groeten!
Erik



Gebruikersavatar
Supergraver
Berichten: 4017
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:14
Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Supergraver » 15 sep 2005, 13:24

Hee jongens lekker belangrijk bulk of geen bulk. Marokko ligt nou niet bepaald hier om de hoek. En hoewel ik zelf heel graag daar wil gaan zoeken, zit het er voorlopig zeker nog effe niet in. Dan vind ik het het leukste om 10 kilo aan materiaal te kopen en dat effe lekker thuis op m\'n gemakkie uit te gaan zoeken (ben ik teminste toch nog een beetje aan het zoeken). Tja ik kan natuurlijk ook en Meg kopen voor 175 dollar, maar daar heb ik lang niet zoveel plezier van als van die 10 kilo. Maar ja das mijn mening......

Gr

Martijn




Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 jul 2004, 14:38
Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Koen » 15 sep 2005, 13:46

Ik vind dat ook een zinloze discussie kopen of niet kopen. Het is aan ieder de keus om dat wel of niet te doen. Er is daarover op dit forum al vaak gediscussieerd, maar je kan daar toch nooit gelijk in hebben. De een doet dit en de ander dat. Zolang het ethisch verantwoord blijft is er noch met zoeken, noch met ruilen noch met kopen een probleem.
Het is hetzelfde te zeggen: Ik vind rood mooi en groen niet en dan daarover blijven doordrammen: \"Les goûts et les couleurs on ne discute pas!\" (voor de niet-Franssprekenden: \"Over smaken en kleuren wordt er niet gediscussieerd\")
Persoonlijke smaak is persoonlijke smaak en dat blijft onmogelijk om daar je gelijk in te halen...
Groeten
Koen



Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Graag jullie mening!

Bericht door De DinoDolsjes » 15 sep 2005, 14:03

koen schreef:
\"Les goûts et les couleurs on ne discute pas!\"
D\'accord :)

Paul


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 jul 2004, 14:38
Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Koen » 15 sep 2005, 14:07

Mja Paul, jij had dat al lang begrepen natuurlijk (y)
Koen



Gebruikersavatar
Isis
Berichten: 616
Lid geworden op: 24 aug 2005, 10:10
Contacteer:
Antw: Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Isis » 15 sep 2005, 14:23

koen schreef:
Ik vind dat ook een zinloze discussie kopen of niet kopen.
Als ik toch nog even verder mag drammen.

Ik denk dat we allemaal wel eens wat kopen. De discussie mbt kopen op dit forum lijken me meestal te gaan over: \"is the price right?\". En dat lijkt me best een zinvolle discussie. Het is nml zo dat er nogal behoorlijk wat verschil zit tussen de prijzen van de dealers. In Cadzand hebben zie die Squalicoraxen uit marokko ook vast liggen. Betaal je voor een handstuk (tandje in matrix) misschien wel 15 euro (geen idee, want ik ben er al jaren niet meer geweest, maar bij wijze van inschatting, he?). Dus dit forum kan je best helpen om te bepalen of de prijs redelijk is.

Meestal zijn die marokaanse tandjes toch niet al te duur. Heb zo zelf eens wat squalicoraxjes gekocht ik meen 3 euro ps. En ooit een kilo eoceen spul voor iets van 20 euro\'s. Best leuk om wat vergelijkingsmateriaal te hebben. Helaas altijd twijfel over vindplaats en tijdvak. Zie je nu ook bij zo\'n compilatie: toch krijt en tertiar door elkaar.

Wat je er aan hebt? Niet zoveel zeker. Maar ja dat geldt eigenlijk zoiezo voor verzamelen. Is soms wel grappig: laat ik vol trots mijn verzameling zien aan een niet-verzamelaar, krijg ik de vraag: \"wat doe je er verder mee?\". Tja, .. heb ik ook niet zo veel op te zeggen.


GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 jul 2004, 14:38
Antw: Antw: Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Koen » 15 sep 2005, 17:29

isis schreef:
meestal te gaan over: \"is the price right?\". En dat lijkt me best een zinvolle discussie.
Ok dat zeker wel, maar zo van die discussies van: \"fossielen hebben geen prijs\" of \"kopen doe je niet\" zijn echt zinloos naar mijn mening...
Groeten
Koen



Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: Graag jullie mening!

Bericht door Somniosus » 15 sep 2005, 17:42

Verleden jaar op de beurs Autoworld te Brussel lag er een doos vol met Squalicorax pristodontus aan 1 euro het stuk. Ik heb er daar een paar extreem grote tanden uitgehaald en een pathologische tand. Als je de beurzen in het oog houdt, is er elke keer wel iets dat gezakt is in prijs door allicht een overvloed op de markt op dat moment.
Met de Otodussen moet je natuurlijk wel oppassen, zoals reeds eerder op dit forum aangehaald.
Grote tanden per kilogram kopen kan veel opleveren. Spijtig genoeg zie je niet gauw het fijn materiaal te koop aangeboden, dat een immense soortenrijkdom kent.
En last but not least, deze tanden hebben enkel een estetische waarde, aangezien een nauwkeurige vindplaatsbeschrijving nogal zeer dikwijls ontbreekt of er gewoon \"Khouribga\" of zoiets opstaat, waar je uiteindelijk niets mee opschiet.




Gesloten