kies van hvh
kies van hvh
Goedemiddag!
Vanochtend was ik op het strand van hvh en ik heb daar o.a. deze kies gevonden. Het deed mij op het eerste gezicht denken aan beer. Wat denken jullie?
Groeten, Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
fortschreiten.
Antw: kies van hvh
Volledig mee eens.
mooie vondst.
Niet tegen jou persoonlijk maar ik lees hier op het forum dat of dat is AANGESPOELD,dat is helemaal niet waar,het is met de opspuitingen meegekomen en nu wordt het door de golfslag(branding) blootgespeld.Het is net als de haaientanden bij het Zwin of Zwarte Polder.
Als het eens goed stormt wordt er wat blootgelegd.Hier kunnen jullie nog jaren geniet van hebben.
Wel goed op de artefacten letten,waar sporen zijn dat er een mensenhand aan te pas is gekomen is het meest intressante.
[Bewerkt door Theo op 13-11-2010 om 15:14 NL]
mooie vondst.
Niet tegen jou persoonlijk maar ik lees hier op het forum dat of dat is AANGESPOELD,dat is helemaal niet waar,het is met de opspuitingen meegekomen en nu wordt het door de golfslag(branding) blootgespeld.Het is net als de haaientanden bij het Zwin of Zwarte Polder.
Als het eens goed stormt wordt er wat blootgelegd.Hier kunnen jullie nog jaren geniet van hebben.
Wel goed op de artefacten letten,waar sporen zijn dat er een mensenhand aan te pas is gekomen is het meest intressante.
[Bewerkt door Theo op 13-11-2010 om 15:14 NL]
Theo
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Mooie vondst weer! Begin een beetje te balen dat ik de afgelopen dagen niet kon zoeken...
De kies ziet er uit alsof die uit de oudere zwaarder versteende categorie stamt.
Theo heeft gelijk, de vondsten komen uit het opgespoten zand vandaan.
[Bewerkt door sjaak op 13-11-2010 om 16:10 NL]

De kies ziet er uit alsof die uit de oudere zwaarder versteende categorie stamt.
Theo heeft gelijk, de vondsten komen uit het opgespoten zand vandaan.
[Bewerkt door sjaak op 13-11-2010 om 16:10 NL]
Groet,
Niels
Niels
De kies grondig laten bekijken.
Heel wat botten,en ook tanden,zijn tot over een paar jaar gedetermineerd als "grottenbeer". C.Schouwenburg is een paar jaar geleden een onderzoek gestart over roofdieren. In Naturalis kwam hij tot de vaststelling dat zelfs daar redelijk wat fouten waren gemaakt tussen bruine-(Ursus arctos) en grottenbeer(Ursus spelaeus).
Heel wat botten,en ook tanden,zijn tot over een paar jaar gedetermineerd als "grottenbeer". C.Schouwenburg is een paar jaar geleden een onderzoek gestart over roofdieren. In Naturalis kwam hij tot de vaststelling dat zelfs daar redelijk wat fouten waren gemaakt tussen bruine-(Ursus arctos) en grottenbeer(Ursus spelaeus).
Theo
- DragonSearcher
Bedankt allemaal!
Leuk dat het echt om een berenkies gaat! Ik zal zeker even langs Naturalis gaan. Ik had al vaker verhalen over Charlie gehoord, dus ik ben benieuwd.
Mijn andere vondsten waren o.a. kiesje van een hert, kies van een paard, vissenwerveltjes en veel botfragmenten.
@Theo Dit is pas de tweede keer dat ik op hvh ben geweest. De meeste vondsten die ik heb gedaan komen wel van een opgespoten stuk. Artefacten ben ik nog niet tegengekomen, maar wel vond Ivo Verheyen(mammalboy op het forum) laatst een menselijke ellepijp tussen mijn pleistocene botten..
Ook heel interessant maar helaas niet fossiel...
Groeten, Tim
Leuk dat het echt om een berenkies gaat! Ik zal zeker even langs Naturalis gaan. Ik had al vaker verhalen over Charlie gehoord, dus ik ben benieuwd.
Mijn andere vondsten waren o.a. kiesje van een hert, kies van een paard, vissenwerveltjes en veel botfragmenten.
@Theo Dit is pas de tweede keer dat ik op hvh ben geweest. De meeste vondsten die ik heb gedaan komen wel van een opgespoten stuk. Artefacten ben ik nog niet tegengekomen, maar wel vond Ivo Verheyen(mammalboy op het forum) laatst een menselijke ellepijp tussen mijn pleistocene botten..

Groeten, Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
fortschreiten.
fortschreiten.
Hoi Tim.
Dat is echt een super vondst.
Gefeliciteerd.
Ik begin net als niels steeds meer te balen dat ik de laatste tijd geen tijd meer heb gehad om te zoeken.
Zeker nu ik steeds op het forum zoveel mooie vondsten zie.
Gr.
Don.
Dat is echt een super vondst.
Gefeliciteerd.
Ik begin net als niels steeds meer te balen dat ik de laatste tijd geen tijd meer heb gehad om te zoeken.
Zeker nu ik steeds op het forum zoveel mooie vondsten zie.
Gr.
Don.
Don
Een erg mooie kies Tim, daar mag je trots op zijn.
Groetjes
I&J
Groetjes
I&J
FOSSILS ARE FOR EVER!
1e is van een bruine beer
2e is van een zwijn
Doordat de gevonden kies nogal afgesleten is kan ik er zo vanaf foto nog geen naam opplakken.
Het kan wat mij betreft nog 2 kanten op.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!