den haag

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
nijntje
den haag

Bericht door nijntje » 24 sep 2005, 17:39

ik vroeg me af wat de mensen van de beurs in den haag vonden

veel mineralen .. weinig fossielen ...

ik heb nog wel een haaientand gekocht ,maar verder vond ik het allemaal vrij prijzig

is er nergens een beurs waar meer fossielen zijn??? (en dan bedoel ik niet de mensen :-))

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Casper
Contacteer:
Antw: den haag

Bericht door Casper » 24 sep 2005, 18:45

In osnabrück zijn vaak vrij veel fossielen :-) (het is na saint-marie-aux-mines de grootste in europa) en weinig fossiele mensen, veelal frisse jonge marrokaanse oplichters.

Vr. Gr., Casper

Post mortem we sort 'em!

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 24 sep 2005, 19:49

Hoi Marleen,

misschien zit hier wat voor je bij.

http://mineralen.com/

groetjes, Age

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Maarten

Bericht door Maarten » 24 sep 2005, 20:29

nijntje schreef:

ik heb nog wel een haaientand gekocht ,maar verder vond ik het allemaal vrij prijzig

is er nergens een beurs waar meer fossielen zijn??? (en dan bedoel ik niet de mensen :-))
Age, ik vond de beurs super!!!!!! Heb er prachtige dingen voor goede prijs gekocht. Wellicht gold het voor haaientanden wel....Gebruik een beurs om kontakten op te doen, de beste dingen liggen in de auto!!!

Beursen in Nederland zijn in vergelijking met het buitenland goed en goedkoop!!

(Overigens heb ik mooie haaientanden gezien!)

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Frisian-old-age
Antw: Antw: den haag

Bericht door Frisian-old-age » 24 sep 2005, 22:17

Maarten schreef:
nijntje schreef:

Age, ik vond de beurs super!!!!!! Heb er prachtige dingen voor goede prijs gekocht. Wellicht gold het voor haaientanden wel....Gebruik een beurs om kontakten op te doen, de beste dingen liggen in de auto!!!

Hoi Maarten,

Dus mooie haaientanden gezien en niet eens aan mij gedacht. Geintje. :)
Meestal kom ik jaarlijks op 2 beurzen ( Groningen en Enschede )Daarnaast voor de broodnodige spanning c.q ontspanning dartel ik in het veld.Alhoewel ook dit door de huidige brandstofprijzen steeds meer onder druk komt te staan.
Trouwens hoe groot of hoe klein is jouw huis?
Het dwarrelt me langzamerhand voor de oogjes, al die mooie aanwinsten van jou de laatste tijd.:)

groetjes,Age

karins

Bericht door karins » 24 sep 2005, 22:30

ik vond de beurs ook geweldig!!! nou ben ik net zo gek van mineralen als van fossielen dus ik heb vreselijk staan kwijlen bij hele dure maar zeer zeldzame mineralen.
ik vond dat ze ook hele mooie, ruwe mineralen hadden voor weinig geld.
ik heb ook een paar hele mooie stukjes mineralen gekocht.
qua fossielen vond ik het wel een beetje tegenvallen eerlijk gezegd maar ik ben toch niet iemand die fossielen graag koopt. fossielen vind ik vooral erg leuk als ik ze zelf gevonden heb en aangezien ik vooral erg van de haaientanden en schelpen ben ga ik liever een dagje naar mill of cadzand ofzo dan dat ik ze koop op een beurs.

groetjes

Maarten
Antw: Antw: Antw: den haag

Bericht door Maarten » 24 sep 2005, 22:49

frisian-old-age schreef:
Maarten schreef:
nijntje schreef:

Hoi Maarten,

Meestal kom ik jaarlijks op 2 beurzen ( Groningen en Enschede )Daarnaast voor de broodnodige spanning c.q ontspanning dartel ik in het veld.Alhoewel ook dit door de huidige brandstofprijzen steeds meer onder druk komt te staan.
Het dwarrelt me langzamerhand voor de oogjes, al die mooie aanwinsten van jou de laatste tijd.:)

groetjes,Age
Hoi Age,

Ik heb niet aan je gedacht, wel indirect. Dacht ff als ik die mooie tanden koop wat kan ik dan ruilen maar ja, ik kan niet alles kopen.

Ik heb id een groot huis, kan dus wel wat kwijt. Overigens kan ik altijd 20 + cm dinotanden kwijt al moet ik mijn vrouw....
(ik hou maar op mocht ze het ooit lezen).

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: Antw: den haag

Bericht door Frisian-old-age » 24 sep 2005, 23:15

Maarten schreef:
frisian-old-age schreef:
Maarten schreef:
nijntje schreef:

Hoi Maarten,

groetjes,Age
Hoi Age,

Ik heb niet aan je gedacht, wel indirect. Dacht ff als ik die mooie tanden koop wat kan ik dan ruilen maar ja, ik kan niet alles kopen.

Ik heb id een groot huis, kan dus wel wat kwijt. Overigens kan ik altijd 20 + cm dinotanden kwijt al moet ik mijn vrouw....
(ik hou maar op mocht ze het ooit lezen).

Hoi Maarten,
Groot gelijk. :)
Wat aankopen betreft is het soms moeilijk keuzes te maken.
Op beurzen loop ik kritisch eerst een paar keer in het rond om een globale indruk te krijgen.Daarna maak ik de keuze.Veelal een paar tanden tenminste als de prijs redelijk is in mijn ogen,vaak ook een brok Amethyst en display-doosjes. ( vreemd genoeg schijn ik daar altijd te weinig van te hebben)

groetjes, Age

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 24 sep 2005, 23:50

tja mineralen... die zie ik ook wel eens op beurzen en dan sta ik daar boven te kwijlen... moet ik echt tegen mezelf zeggen: \"nee casper jij spaart geen mineralen maar fossielen, ga je geld verspillen aan dat laatste!\".
meestal lukt het maar toch zou ik graag eens een echt mooi mineraal hebben. maar dat terzijde.

Hoe komen jullie aan haaientanden op beurzen? de enigste haaientanden die ik zie op de beurs in Osnabrück zijn neppe otodussen en af en toe een squalicorax pristodontus en nog zeldzamer een onredelijk dure megalodon. ohja en de vorige keer lag er ook een werkelijk ENORME tand. geen megalodon maar het leek mij wel een haai toe... vreemd. maargoed ik heb het prijskaartje gelezen en ik ben maar snel weggegaan, ik wil niet het risico lopen om zo\'n duur fossiel kapot te maken (2500 euro)

Maar om een lang verhaal kort te maken: welke haaientanden vinden jullie op beurzen?

Gegroet

Post mortem we sort 'em!

Maarten
Antw: Antw: den haag

Bericht door Maarten » 25 sep 2005, 08:47

Casper schreef:
tja mineralen... die zie ik ook wel eens op beurzen en dan sta ik daar boven te kwijlen... moet ik echt tegen mezelf zeggen: \"nee casper jij spaart geen mineralen maar fossielen, ga je geld verspillen aan dat laatste!\".
meestal lukt het maar toch zou ik graag eens een echt mooi mineraal hebben. maar dat terzijde.

Hoe komen jullie aan haaientanden op beurzen? de enigste haaientanden die ik zie op de beurs in Osnabrück zijn neppe otodussen en af en toe een squalicorax pristodontus en nog zeldzamer een onredelijk dure megalodon. ohja en de vorige keer lag er ook een werkelijk ENORME tand. geen megalodon maar het leek mij wel een haai toe... vreemd. maargoed ik heb het prijskaartje gelezen en ik ben maar snel weggegaan, ik wil niet het risico lopen om zo\'n duur fossiel kapot te maken (2500 euro)

Maar om een lang verhaal kort te maken: welke haaientanden vinden jullie op beurzen?

Gegroet
De tip die ik jullie kan geven is om bekend met de dealers te raken. Velen hebben thuis of in de auto spul wat niet te koop wordt aangeboden maar tussen dealers rouleert...
Verder goed kijken...

Gesloten