haaientanden intresse

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
haaientanden intresse

Bericht door Dino15 » 28 jan 2011, 20:04

Hallo allemaal. ik heb een vraagje voor iedereen die geintresseert is in haaientanden om een reden te geven waarom ze haaientanden geweldig vinden. Mijn reden is de (vooral bij hele grote tanden) verbeelding dat het ooit in de bek van een groot prehistorisch beeest heeft gezeten en ik vindt het leuk om ze te zoeken en te determineren.

nick

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Carcharias
Contacteer:
Antw: haaientanden intresse

Bericht door Carcharias » 28 jan 2011, 20:26

Hey Nick,

Ik denk dat de interesse in haaientanden vooral komt doordat deze fossielen een soort coolheid en natuurlijk een grote verbeelding bezitten. Ook worden ze natuurlijk in onze contreien zeer gemakkelijk gevonden, bijvoorbeeld bij baggerwerkzaamheden, etc. Waardoor mensen sneller in aanraking komen met haaientanden dan met bijvoorbeeld trilobieten.

Mijn interesse is hier natuurlijk ook deels door ontstaan, maar ook omdat ik niet ver weg woon van Cadzand en er dus zowat mee ben opgegroeid.

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 28 jan 2011, 20:29

.. Verder natuurlijk niks tegen de andere fossielen, want als ik soms zie wat de mensen hier op het forum posten aan ammonieten, zee-egels of trilobieten is dat ook allemaal geweldig materiaal!..

Luctor et Emergo

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 28 jan 2011, 20:42

Mijn vader woonde aan de singel in Antwerpen en ging in zijn jeugd zoeken rond die fortengordel(1 van zijn vrienden is toen jammerlijk bedvolven en gestorven), als je in Antwerpen woont leeft dat wel een beetje, tijdens de schooljaren komt er hier en daar wel eens iemand met haaietanden af. Je moet een beetje chance hebben, zijn ze er!
Nu was het een prima tijd!
Duys

Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times

Bericht door Dino15 » 28 jan 2011, 20:49

Ja je vindt ze inderdaad heel snel!!
ik ben een keer een dagje wezen zoeken in mill en ik vondt die 52 haaientanden, ik had de ene nog niet gevonden en ik had de andere al. maar dit is weinig vergleken dat ik wel eens lees op het forum dat iemand meer dan 300 haaientanden op een dag heeft gevonden. Haaientanden blijven dus mijn favoriete fossielen.

nick

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Gesloten