Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Gebruikersavatar
jordyvanderbeek
Berichten: 912
Lid geworden op: 20 okt 2010, 16:05
Contacteer:
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door jordyvanderbeek » 13 mei 2011, 21:28

ja probeer eens bij de nic van naturalis

zie:
Vondsten en waarnemingen
Het NIC helpt ook bij het op naam brengen (determineren) van vondsten uit de natuur, zoals schelpen, botten, kiezen, stenen en fossielen. Dat kan bijvoorbeeld door een foto in te sturen via de vraagoptie in www.natuurinformatie.nl of per e-mail: nic@ncbnaturalis.nl


Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

 
mikevanvenrooij
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 nov 2009, 11:55
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door mikevanvenrooij » 15 mei 2011, 09:24

ooit op een mineralenbeurs geweest en te horen gekregen dat er ook in nederland fossielen zijn te vinden.
Er zat zelfs een vindplaats op 10 kilometer afstand er van daan. de dag daarna er na toe gegaan en veel fossielen gevonden. Vanaf dat moment ben ik fossielen gaan verzamelen en zoeken.


mike van venrooij

Gebruikersavatar
Supergraver
Berichten: 4017
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:14
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Supergraver » 15 mei 2011, 09:42

12 jaar oud, met Pa, Ma en broertje op vakantie naar Luxemburg. In het bos dichtbij de camping aparte "steentjes" in een klein stroompje gevonden. Toendertijd stond er in hetboekvandeweg nog 1 og 2 paina's met te vinden fossielen en daar tussen dus ook deze aparte "steentjes"; Gryphea's.

Natuurlijk een aantal jaar daarna is de hobby stilgevallen en weer opgebloeid toen ik een grote pot met tandjes uit Cadzand kreeg. Daarna is de verslaving noooit meer verdwenen ;)

Gr

martijn




Gebruikersavatar
jordyvanderbeek
Berichten: 912
Lid geworden op: 20 okt 2010, 16:05
Contacteer:
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door jordyvanderbeek » 16 mei 2011, 21:11

supergraver (leuke profielfoto, erg angst aan wekkend) ik vind dat heel de natuur een verslaving is. Want ik ben de laatste tijd niet zo vaak op het forum omdat ik ook bezig ben met de rest, maar al die complexe wezens op deze aard. En met fossielen blijkt hoe al die complexheid is ontstaan.


Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Gebruikersavatar
ivok
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 sep 2010, 13:43
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door ivok » 20 mei 2011, 11:33

Grote interesse in de natuur en altijd met opa op sleeptouw door de bossen.
Daar is uit voort gekomen, interesse in insecten reptielen kwakers en salamanders stenen en paddestoelen.

uit de interesses zijn weer wat hobby's geevolueerd.
Kweken met tropische kikkers, houden van verschillende insecten en reptielen zo nu en dan, paddestoelen zoeken en heel soms kweken.
En uiteraard stenen verzamelen vanaf mijn 5de, specifiek fossielen kwam pas iets later.


oeps...

Gebruikersavatar
mendel
Berichten: 1794
Lid geworden op: 17 mei 2008, 15:22
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door mendel » 28 mei 2011, 12:51

Het begon bij mij met een uitje Naturalis.
Ik raakte erg gefacineerd van alle prachtige fossielen uit zijn collectie.
Maar uiteindelijk spraken de dinosaurussen mij het meest aan. Maar de hobby zelf starte pas toen ik een boek had gekregen dat over fossielen ging er stond in dat er ook in Nederland fossielen te vinden waren.
Kort daarop ging ik naar Maastricht waar ik in groeve T'rooth m'n eerste fossielen vond en ik al snel in aanraking kwam met fossiel.net.

(volgens mij mijn langste stukje ooit lol :D)


Facta non verba- Geen woorden maar daden

luckysnuf
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2012, 17:37
Contacteer:
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door luckysnuf » 21 jan 2012, 18:04

mijn vader was een paleontoloog dus het sprak me wel aan


van lava tot leven

Gebruikersavatar
Theo
Berichten: 2697
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:49
Been thanked: 1 time
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Theo » 21 jan 2012, 18:38

Wij aten thuis heel veel sla en wordelen,ik begon al een hazelipke te krijgen en keuteltjes te "kakken".Op aanraden van mijn vrouw heb ik mij een schop gekocht en aan het graven geslagen,zo maar,later ben ik tot de conclutie gekomen dat ik evengoed fossielen kon graven en zodoende,graaf ik fossielen


Theo

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Elbert » 21 jan 2012, 21:22

Hallo, ik kreeg als 5 jarig knulletje een boek over de oertijd waarin platen staan van lieden die stenen openbreken en de schitterenste fossielen bloot leggen.
Ik heb me toen voorgenomen dat ik dat ook zou gaan doen. Op mijn 18e ben ik, op vakantie in zuid Engeland, daadwerkelijk naar fossielen gaan zoeken en sedertdien (1976)heb ik het niet meer kunnen laten.

groeten, Bert

[Bewerkt door Elbert op 21-01-2012 om 21:24 NL]


Elbert


Plaats reactie