Invloed van CO2-gehalte

Discussieer hier over geologie in het algemeen. Stratigrafie, sedimentologie, structurele geologie, vulkanisme etc.
Plaats reactie
Stve
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:49
Invloed van CO2-gehalte

Bericht door Stve » 07 mei 2011, 15:53

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag. Verder hoop ik hier één en ander bij te leren. Mijn vraag: wat is de invloed van CO2-gehalte op geologische processen?

Met geologische processen worden, denk ik, snelle én trage processen bedoelt. Ik kom zelf niet echt op een antwoord.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedakt

Mvg



 
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4358
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 282 times
Been thanked: 361 times
Re: Invloed van CO2-gehalte

Bericht door Spongebob » 07 mei 2011, 23:01

Stve schreef:
Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag. Verder hoop ik hier één en ander bij te leren. Mijn vraag: wat is de invloed van CO2-gehalte op geologische processen?

Met geologische processen worden, denk ik, snelle én trage processen bedoelt. Ik kom zelf niet echt op een antwoord.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedakt

Mvg

Hallo Stijn,

Allereerst welkom op dit forum.
Je vraag is niet zo gemakkelijk te beantwoorden. Zelfs de knapste wetenschappers vliegen elkaar hierbij in de haren. Al Gore heeft zelfs een hoogwerker moeten gebruiken om aan te tonen hoe "erg" de gevolgen van de CO2-stijging zijn. Lees het boek van Salomon Kroonenburg ("De menselijke maat" ) eens door. Die belicht e.e.a. van een meer geologische kant.
We hebben hier op het forum ook al eens eerder een korte discussie gehad. Zoekfunctie gebruiken : CO2
Ook op het internet zijn vele bijdragen o.a. over de "CO2-leugen". Ik weet ook niet wie de wijsheid in pacht heeft, maar vind het verhaal van Kroonenberg heel plausibel. Bovendien kan ik dan onbezwaard af en toe autorijden ;)

Groeten, Tom

[Bewerkt door Spongebob op 07-05-2011 om 22:03 NL]


Time fades away (Neil Young)

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 368 times
Re: Re: Invloed van CO2-gehalte

Bericht door Carboon » 08 mei 2011, 00:15

Hoi Stijn,

Interessante vraag! Voor het antwoord op veel vragen over CO2 kun je bij CATO terecht. CATO (CO2 Afvang Transport Opslag) is het Nederlandse onderzoeksprogramma dat zich bezig houdt met de gevolgen van verhoogde CO2 concentraties en met of mogelijke negatieve effecten kunnen worden tegengegaan.

Met vriendelijke groet,

Tim

CATO website: www.co2-cato.nl


Op zoek naar groen in het zwart.


Plaats reactie