hoezo verslaafd

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
karins
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 mei 2005, 23:44
hoezo verslaafd

Bericht door karins » 20 okt 2005, 23:22

ik droom vrijwel om de dag over haaientanden.
de ene keer droom ik dat ik op het strand wandel en spontaan een gigantische haaientand vind, de andere keer droom ik dat ik in een kuil sta en een bak vol gevonden tanden naast me heb staan.

vanacht droomde ik weer zoiets vaags. ik was met mijn partner in een pretpark in denemarken (don\'t ask haha) en we liepen langs een soort meertje en daar zag ik spontaan iemand \'vissen\'naar haaientanden. vervolgens stond ik dus de rest van de dag tot mijn knieen in het water op zoek naar schatten.

de zoveelste nachtelijke haaientandzoektocht....

ben je dan verslaafd of wat haha.




 
Gebruikersavatar
Theo
Berichten: 2697
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:49
Been thanked: 1 time
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door Theo » 21 okt 2005, 00:44

Als je de hele nacht tot je knieen in het water staat moet je oppassen voor een verkoudheid,t\'is s\'morgens nogal frisjes aan het worden.
Dat lichtje op je helm is dat nog met gas of heb je al eentje op batterij.Een kleine opmerking,je moet het een beetje lager richten,je verblind de andere zoekers.


Verder ben je net zo normaar als alle anderen op dit forum,zeker niet verslaafd.


Theo

Gebruikersavatar
ilse
Berichten: 1256
Lid geworden op: 25 jan 2005, 13:21
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door ilse » 21 okt 2005, 10:07

Hoi Karins
Dat hoor ik nu eens graag van een ander.
Ik dacht al dat ik abnormaal was.
Ik droom ook minstens twee maal per week over haaientanden vinden en dan nog op de meest gekke plaatsen zoals zomaar onder het voetpad in de straat van mijn ouderlijke woning.
Ze liggen er dan maar voor op te rapen en allemaal kanjers van tanden. Gisteren nog heb ik gedroomd dat ze ergens zomaar in een veld lagen.
Ik denk dat ik eens wat voetpaden moet gaan openbreken en wat velden moet gaan afschuimen wie weet wat vind ik allemaal.
Een ding is zeker het zijn nooit nachtmerries het zijn altijd wel plezante dromen.
Wat willen we nog meer dan dag en nacht onze hobby kunnen doen??????????
Groetjes
Ilse




FOSSILS ARE FOR EVER!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door Casper » 21 okt 2005, 17:32

ik had toch laatst een werkelijk prachtige paleocarcharodon orientalis gevonden... en toen ik \'s ochtends wakker werd was \'ie -je raadt het al- WEG!!!

ook ik loop in m\'n dromen regelmatig fossielen te zoeken... dr is alleen één probleem: in m\'n dromen ben ik altijd half blind.... dan kijk ik door kokertjes en datgene dat ik zie zie ik nog flink vaag ook... heel vreemd vind ik dat. zal wel een gebrek aan fantasie zijn ofzo?


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door Smaug » 21 okt 2005, 21:08

Tsja, bekend probleem...

s\'nachts vind je honderden haaientanden, allemaal van extreem goede kwaliteit, op het strand, maar vooral op schelpenpaden. Dan word je s\'ochtends wakker en dan vraag je je, met een fuf hoofd af:

\"Waar heb ik die verdomde haaientanden ook al weer gelaten...!\"

:(


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gebruikersavatar
Anthonie
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 19:35
Locatie: Grimbergen (België)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door Anthonie » 21 okt 2005, 22:01

ahah last van paleofobis nocturscientis

ik trouwens ook op de gekste plaatsen kom je er in je dromen tegen. En bij mij zijn ze dan meestel al helemaal uitgeprepareerd en klaar om mee te nemen nu ja das wel een fantastische afknapper als je die morgen opstaat dan gaat het zo in de aard van:

gtvsjdjl***ffezf.... twas dus toch een droom!


nu ja ze noemen dat ook beroepsmisvorming ofzo hah

Groeten

Anthonie


* Scientia et Miratio *

Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door De DinoDolsjes » 21 okt 2005, 23:46

Tja, ik heb dat niet zozeer met haaientanden als wel met........................jawel: belemnieten!
Met enige regelmaat vind ik in mijn dromen een prachtig gave belemniet van 50+ cm, zomaar langs de kant van de weg.

Maar het kan ook anders: denken dat je droomt terwijl het werkelijkheid is.
Dat laatste gebeurde mij vanmiddag in Groede (Ja, ik kon het weer eens niet laten).
Na een halve dag graven, zeven, wassen, graven, zeven, wassen enz. en balend van de slechte kwaliteit van het gevonden materiaal, zei ik tegen mijn buurman in het naastgelegen gat: \"Zo, mijn laatste zeef en dan ga ik maar naar huis\".
En aangezien ik toch wat beter resultaat had dan deze buurman - waarvan ik overigens allen weet dat hij uit Venlo kwam - voegde ik er nog even aan toe:\"Wil jij soms in mijn gat verder gaan? Anders dan gooi ik het hierna dicht, ik vind het te link om zo te laten liggen\". Waarop hij zoiets had van: \"Nou, ik zie wel\".
Zo gezegd, zo gedaan:
Drie ferme scheppen uit de bodem van de kuil - die overigens onder water stond - genomen en op de zeef gegooid.
Rammel even aan de zeef en gooi het stukje hout eruit..................................
alleen, het is geen stukje hout, maar een Meg!!!!!!

Afbeelding

Mijn eerste ooit, 7.5 cm hoog (8.5 cm diagonaal). Nou maar hopen dat hij er morgenochtend als ik wakker wordt, nog is :).

Cheers,
Paul


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door Frederik » 22 okt 2005, 00:29

Bij deze zeg ik proficiat, u moet gejuicht hebben als een bezetene. :)


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
De DinoDolsjes
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:36
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: hoezo verslaafd

Bericht door De DinoDolsjes » 22 okt 2005, 00:50

Frederik schreef:
Bij deze zeg ik proficiat, u moet gejuicht hebben als een bezetene. :)
Thanks, maareeeeeeeeeeeh............................ik was eigenlijk te verbaasd om te juichen ???.
Zo maak je er grapjes over en zo ligt er eentje in je zeef en juist op het moment dat je het niet verwacht. Eén ding heb ik wel geleerd: het is pas over als de laatste zeef is uitgeplozen! :)

Paul

[Bewerkt door De DinoDolsjes op 21-10-2005 om 23:51 NL]


If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gebruikersavatar
ilse
Berichten: 1256
Lid geworden op: 25 jan 2005, 13:21
Antw: hoezo verslaafd

Bericht door ilse » 22 okt 2005, 08:28

Hoi Paul da\'s zeker knap gevonden.
Ik heb ook altijd zoiets van ...nog een zeef..., alleen zit er bij mij dan niet zo\'n vondst in. Ik kan moeilijk stoppen eens ik op dreef ben, verslavend is het.
Hopelijk zit er zondag in mijn laatste zeef ook zo\'n (stukje hout).
Alhoewel, het mag ook best in m\'n eerste zeef zijn hoor.
Groetjes...
Ilse


FOSSILS ARE FOR EVER!


Gesloten