CBN:Spons ?? 21-05 .Prep 23.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
CBN:Spons ?? 21-05 .Prep 23.

Hallo iedereen, vanavond ook aan spons 23 begonnen.Toen ik deze vond zag ik in de matrix een schim van een groot blad en anderes niets,ik heb hem toch meegenomen en het blijkt inderdaad zo te zijn .De matrix is 18 cm het sponsblad is 15 cm.Groetjes(Sorry Spongebob dat ik je bestook met al die vragen maar als ik zo goed wil worden als jij bent is dit nodig anders kom je er niet denk ik.
strandjutters
- strandjutters
Antw: CBN:Spons ?? 21-05 .Prep 23.

Hallo,nog een detail foto 1.De spons heeft een een grove structuur en randen tussen 6-8 mm.De tweede foto is terug van een Plocoscyphia die op die spons vastzit bij bijna alle sponzen die ik prep kom ik hem tegen het is als een soort parasietspons je kunt het vergelijken met een maretak op een boom.Groetjes
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,alweer een stapje verder,deze spons prep ik rond om rond het ziet er uit als één groot blad en tot heel diep 6cm niets dan matrix.ook blijkt er niets te zijn afgebroken zodat ik denk dat het om een spons gaat uit één stuk zoals je het ziet.Groetjes
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,weer een stapje verder met spons 23,ik beschrijf het als een spons met een groot blad en sterke wortel ontwikkeling.Meestal zit er naast een sterk stuk wortel een gat tot in het hart van de spons.Morgen zien we verder,nu ga ik een pint pakken.Groetjes.
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,wat verder gewerkt aan de spons 23,het lijkt er op dat de omtrek vrij is,nu nog de detail afwerken.Aan de voorkant tel ik 5 grote gaten in de spons terwijl er aan de achterzijde geen enkel gat is.De kleine spons laat ik waar hij is je weet nooit voor wat het goed is of word. Groetjes
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,bij het afwerken merk ik op dat de structuur van de spons(of zeewier met al die gaten)vrij ruw en glad is.Als het zo doorgaat heb ik alleen nog gaten om te preppen.Groetjes
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,het badje heeft spons 23 deugt gedaan nu zie ik de structuur van de spons:foto 2-3-4 en foto 5 is structuur van de kleine spons.Ik begin het een beetje te snappen,iedere spons die ik prep hoort tot de familie van de glas-kiezel sponzen en daardoor hebben al deze sponzen de zelfde structuur,zoals alle zoogdieren beenderen hebben en alle vissen graten hebben daardoor kom ik bij al deze sponzen het zelfde tegen maar zijn het wel allemaal of toch vele andere soorten.Een muis is ook geen olifant en toch hebben ze het zelfde beender stelsel.ook is het een fiet dat zonder dit glas-keizel effect je nooit een fossiele spons zou vinden,want tussenin dit stelsel is het ook allemaal matrix.Dit alles constateer ik zelf en weet niet of dit ook klopt met de wetenschap.Groetjes
strandjutters