Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
webmaster
Senior Lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 09 sep 2003, 21:20
Contacteer:
Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door webmaster » 27 mei 2011, 21:49

De vorige poll ging in op de vraag of je wel eens fossielen kocht. Daar kwam uit dat een behoorlijk deel van de forumleden wel eens fossielen koopt.

Nu ben ik ook benieuwd of jullie wel eens fossielen verkopen? Via het forum, via marktplaats, ebay of misschien op een vrijmarkt? Of ruil je alleen fossielen?

[Bewerkt door webmaster op 24-06-2011 om 14:43 NL]


Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

 
Gebruikersavatar
stegolophodon
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2010, 00:53
Ik verkoop mammoet en mastodontfossielen en verder spons en versteend hout

Bericht door stegolophodon » 27 mei 2011, 22:43

webmaster schreef:
De vorige poll ging in op de vraag of je wel eens fossielen kocht. Daar kwam uit dat een behoorlijk deel van de forumleden wel eens fossielen koopt.

Nu ben ik ook benieuwd of jullie wel eens fossielen verkopen? Via het forum, via marktplaats, ebay of misschien op een vrijmarkt? Of ruil je alleen fossielen?


Verzamelaar kiezen mastodonten

Gebruikersavatar
Mammoetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 apr 2009, 21:29
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen? Ja

Bericht door Mammoetje » 03 jun 2011, 22:01

Ik zie het verkopen van fossielen als een vorm van ruilen met euros als tussenvorm. Ik gebruik verschillende platforms zoals Marktplaats, Ebay maar ook beurzen en voorheen markten. Ruilen valt vaak tegen en de zaken die je graag aan je verzameling toe wilt voegen zijn alleen te ruil tegen het beste zelf gevonden materiaal. Mijn verzameling is geheel "met gesloten budget" bij elkaar gebracht. deels door eigen vondsten (die wel het allerleukste zijn) deels door ruil en deels door aankoop. Op deze manier kan iedereen (ook degene met niet overdadig veel tijd of met een beperking) een verzameling bij elkaar brengen. Fossielen verzamelen is niet voor iedereen alleen maar zelf zoeken, er zijn ook mensen die kunnen genieten van een stukje geschiedenis zonder zelf het veld in te hoeven of kunnen. In al die jaren dat ik zoek,ruil en verkoop zie ik veel weerstand tegen de verkoop. Mensen zijn bang dat de beste vindplaatsen leeg gezocht worden uitsluitend voor de handel zodat er minder voor de "echte" verzamelaar overblijft of denken dat het alleen maar om het geld gaat. Ik kan niet beoordelen of dat inderdaad ook zo is. Ik beleef altijd veel plezier aan het bezoeken van beurzen, het aankopen van wat ik mooi of interessant vind en vervolgens het verkopen van een deel van mijn verzameling om dit te kunnen bekostigen. Ik besef dat er verzamelaars zijn die daar hele andere meningen over hebben, maar dat is net zo acceptabel als het wel verkopen. Iedereen is wat dat betreft vrij om de hobby te beleven op de manier die hem/haar zelf het beste bevalt.


Het enige dat ik vind, is dat ik te weinig zoek.....

Gebruikersavatar
Trilobite
Berichten: 962
Lid geworden op: 10 sep 2003, 19:22
Locatie: Holland
Contacteer:
Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door Trilobite » 04 jun 2011, 00:24

Nee, nooit. Ik raak veel te gehecht aan m'n fossielen :P


Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Gebruikersavatar
Colin
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 mar 2009, 11:46
Contacteer:
Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door Colin » 06 jun 2011, 21:28

Nu moet ik eerlijk toegeven dat het wel eens wil voorkomen dat ik fossiel materiaal in mijn assortiment krijg. Meestal zijn het enkel edelstenen, maar een tal van fossielen worden ook verwerkt als zodanig. Momenteel heb ik weer leuke cabochon geslepen fossiele koralen binnen gekregen en een prachtige cabochon van een fossiele "denneappel" van de Araucaria. Dus ik vrees dat ik toch wat aan de commercie bijdraag zo nu en dan.


'Just Pick It!'

Gebruikersavatar
strandjutters
Berichten: 11122
Lid geworden op: 06 dec 2010, 22:26
Been thanked: 3 times
Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door strandjutters » 06 jun 2011, 21:55

Afbeelding

Hallo iedereen,nu we toch over fossielen verkopen bezig zijn wat, wie of hoe bepaalt nu de prijs van een fossiel.1 is dit vraag en aanbod.Stel ik wil nu mijn geprepte spons verkopen?( wat ik natuurlijk nooit zou doen) wat kan je daar voor vragen en wat willen ze daar voor geven is dit 5 euro 10-20-50 euro?Mijn vraag wat is nu de waarde van zo een spons.Groetjes(Van haaientanden zijn de prijzen wel min of meer bekend)

[Bewerkt door strandjutters op 06-06-2011 om 20:56 NL]


strandjutters

Gebruikersavatar
Carcharias
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29 okt 2007, 19:20
Contacteer:
Antw: Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door Carcharias » 06 jun 2011, 22:09

strandjutters schreef:
Hallo iedereen,nu we toch over fossielen verkopen bezig zijn wat, wie of hoe bepaalt nu de prijs van een fossiel.1 is dit vraag en aanbod.Stel ik wil nu mijn geprepte spons verkopen?( wat ik natuurlijk nooit zou doen) wat kan je daar voor vragen en wat willen ze daar voor geven is dit 5 euro 10-20-50 euro?Mijn vraag wat is nu de waarde van zo een spons.Groetjes(Van haaientanden zijn de prijzen wel min of meer bekend)

[Bewerkt door strandjutters op 06-06-2011 om 20:56 NL]
Hey Pascal,

Dit wordt zeker bepaald door vraag en aanbod. Maar in jou geval zeker ook het aantal prepareeruren die erin zitten, maar verder zijn ook de dingen als soort, voorkomen, vindplaats, grootte, kwaliteit, kleur en nog veel meer dingen aan de orde bij verkoop. En als laatste teld ook nog mee wat je er zelf voor wilt hebben, vriendenprijs? of ben je juist heel kritisch?

Ik verkoop zelf ook wel eens fossielen om de bulk een beetje kwijt te raken en daarvoor in de plaats mijn verzameling met nieuwe fossielen aan te vullen.
Ik zie dit ook meer als ruilen maar dan met een tussenstap in valuta ertussen.
Verder vind ik het ook heel leuk omdat je hiermee nieuwe contacten legt en meestal geef ik mijn fossielen voor een leuk vriendenprijsje weg zodat een ander ook een goed gevoel bij zijn/haar aankoop heeft.

Mvg, Robbin


Luctor et Emergo

Gebruikersavatar
Gerrit-Jan
Berichten: 5493
Lid geworden op: 21 jan 2006, 18:41
Contacteer:
Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door Gerrit-Jan » 06 jun 2011, 23:49

Beetje saaie poll


Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gebruikersavatar
Gerrit-Jan
Berichten: 5493
Lid geworden op: 21 jan 2006, 18:41
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Poll: Verkoop je wel eens fossielen?

Bericht door Gerrit-Jan » 07 jun 2011, 00:40

Olifant schreef:
Misschien heb je ook suggesties voor een niet saaie poll??
Ja, heb er laatst een gedaan ;) (zie topic Mike)

Groet


Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)


Gesloten