Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Frisian-old-age
Berichten: 1010
Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:05
Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Frisian-old-age » 27 okt 2005, 13:45

Afbeelding

Deze 2 leuke vondsten bied ik ter ruiling aan.
Gevraagd: Haaientanden uit ENCI en of Eben-emael, dit ter afronding van mijn verzameling.

groetjes,
Age


Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )


 
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Maarten » 27 okt 2005, 14:00

Aage, geen krijttanden wel prachtige paradotus uit Zeeland. Wat vind je ervan??

Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Frisian-old-age
Berichten: 1010
Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:05
Antw: Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Frisian-old-age » 27 okt 2005, 14:27

maarten schreef:
Aage, geen krijttanden wel prachtige paradotus uit Zeeland. Wat vind je ervan??

Maarten

Hoi Maarten,

Anders een leuk aanbod,maar ik heb al een paradotus uit Zeeland in mijn verzameling.
Zoek ter afronding van mijn verzameling echt naar haaientanden uit Nederlandse c.q Belgische krijt.
Dan is het zo\'n beetje compleet en kan ik met pensioen. :)

groetjes,
Age


Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )


Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Antw: Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Raf_N » 27 okt 2005, 15:04

Age,

wat voor soorten heb je al uit het Z-Limburgse krijt? ik heb wel interesse om te ruilen, maar ik heb enkel de meer voorkomende soorten zoals Heterodontus rugosis, Palaeohypotodus bronni, Pseudocorax affinis en Palaeogaleus faujasi als ruilmateriaal.

mvg
Raf



Gebruikersavatar
Frisian-old-age
Berichten: 1010
Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:05
Antw: Antw: Antw: Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-

Bericht door Frisian-old-age » 27 okt 2005, 15:48

Raf_N schreef:
Age,

wat voor soorten heb je al uit het Z-Limburgse krijt? ik heb wel interesse om te ruilen, maar ik heb enkel de meer voorkomende soorten Heterodontus rugosis,Palaeohypotodus bronni,Pseudocorax affinis en Palaeogaleus faujasi als ruilmateriaal.

mvg
Raf

Hoi Raf,

Heb 3 soorten te weten:Pseudocorax affinis,Palaeogaleus faujasi en Centrophoides appendiculatis.
Als je naast Heterodontus rugosis,Palaeohypotodus bronni nog een soort hebt uit het het Z.limburgse krijt hebben we wat mij betreft een deal. :)

groetjes ,
Age



Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )


Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of

Bericht door Raf_N » 27 okt 2005, 16:03

frisian-old-age schreef:
Hoi Raf,

Heb 3 soorten te weten:Pseudocorax affinis,Palaeogaleus faujasi en Centrophoides appendiculatis.
Als je naast Heterodontus rugosis,Palaeohypotodus bronni nog een soort hebt uit het het Z.limburgse krijt hebben we wat mij betreft een deal. :)

groetjes ,
Age
ik zal vanavond wat foto\'s posten (we gaan hier geen kat in een zak ruilen :)), mogen het trouwens ook roggetanden zijn?
kan jij eventueel wat meer info geven over jouw vondsten?

mvg
Raf



Gebruikersavatar
Frisian-old-age
Berichten: 1010
Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:05
Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Frisian-old-age » 27 okt 2005, 16:51

Hoi Raf,

Alles op het gebied haaien -en roggen tanden is van harte welkom.:)

Hier even wat informatie:

1. grijptandje - grootte 7 mm.
Klasse: Reptilia \\ Superorde: Sauropterygia,
Orde: Eosauropterygia ( Rieppel 1994 ), Suborde: Eusauropterygia ( Tschanz 1989 ),
Infraorde: Nothosauroidea ( Baur 1889 ),
Superfamilie: Nothosauria ( Baur 1889 ),
Familie: Nothosauridae ( Baur 1889 ),
Geslacht: Nothosaurus ( Muenster 1834 )
Soort: Nothosaurus sp.

2.Phalanges(voetbeentje)- grootte: +\\-11 mm.
KLasse: Reptilia \\ Superorde: Sauropterygia,
Orde:Eosauropterygia ( Rieppel 1994 ),
Suborde: Pachypleurosauria ( Nopcsa 1928 ),
Familie: Pachypleurosauridae ( Nopcsa 1928 ),
Geslacht: Anarosaurus ( Dames 1890 )

Vindplaats: Winterswijk , zomer 2003.
Periode: Trias ( +\\- 235 milj.) Tijdvak: Onder muschelkalk, Tijd: Anisien

Heb al deze informatie gehaald uit het boek: Sauriers uit de onder-muschelkalk van Winterswijk, ( Staringa 11 - Grondboor en hamer \\ NGV ) ISBN 90-806769-2-6

groetjes,
Age


Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )


Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Raf_N » 27 okt 2005, 20:08

het enige wat ik hier nog heb liggen is een orale tand van Ganopristis leptodon, met een beschadigde wortel (+- 3 mm groot)
de bronni is 14 mm groot in perfecte staat, met zijtandjes
van Heterodontus rugosis heb ik verschillende laterale van 7 tot 9 mm, in goede staat

de foto\'s volgen nog (probleempje met de batterij...)

bedankt voor de beschrijving van de twee fossielen, ik heb hier slechts weinig informatie over Winterswijk...



Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Raf_N » 28 okt 2005, 00:17

Afbeelding
Afbeelding

de Palaeohypotodus bronni...



Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Nederlandse saurier vondsten in ruil voor Haaientanden uit ENCI en\\ of Eben-emael

Bericht door Raf_N » 28 okt 2005, 00:21

Afbeelding
Afbeelding

de Heterodontus rugosis...




Gesloten