CBN:2x zee-egel ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
strandjutters
Been thanked: 3 times
CBN:2x zee-egel ?

Bericht door strandjutters » 22 aug 2011, 18:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,net terug van CBN,nat maar leuke vondsten vind ik.Ik begin met deze twee egeltjes nog niets aan gedaan.Ook een mooie grote haaientand gevonden alé groot voor CBN dan toch.Groetjes(Eerste egeltje 14 mm de tweede 22 mm)

strandjutters

strandjutters
Antw: CBN:2x zee-egel ?

Bericht door strandjutters » 22 aug 2011, 19:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,het eerste egeltje lijkt mij te verweerd voor determinatie,het tweede wat opgepoest met water en tandenborstel misschien nog iets van te maken.Groetjes

strandjutters

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 22 aug 2011, 20:14

Mooi Pascal! 2 prachtige en zeker een stuk zeldzamere egels dan de irregulaire! Ik kan je helaas niet helpen met op naam brengen, maar je begint wel een mooie collectie te krijgen zeg van CBN. Complimenten :)

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

strandjutters

Bericht door strandjutters » 22 aug 2011, 20:27

Hallo,bedankt Robbin,het waren twee strand vondsten.Meestal kijk ik daar niet het was toevallig dat ik het eerste vond en bij het wat verder afspeuren van het strand vond ik nog de mooiste de tweede.Groetjes(wel tegenover dezelfde plaats waar ik over veertien dagen mijn eerste vondt)

strandjutters

Freddy

Bericht door Freddy » 22 aug 2011, 21:13

Dat zijn echt wel toffe vondsten. Ik ben nog maar 2 keer gegaan naar CBN, en telkens met lege handen teruggekeerd.
Nuja, de aanhouder wint (uiteindelijk). Ik heb al altijd met veel plezier gekeken naar je foto's. Ik blijf me er steeds op verbazen

Groetjes Fré

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 23 aug 2011, 23:58

Oei allebij te verweerd,maar goed ik vind ze mooi.Hallo freddy dat begrijp ik niet dat je niets vind in CBN!Het is nogtans bekend geworden omdat je er altijd iets vind.Groetjes

strandjutters

dinkie
Contacteer:

Bericht door dinkie » 24 aug 2011, 01:28

Je zou richting Phymosoma kunnen denken, ben nu niet de zee-egel expert maar ze zijn inderdaad redellijk zeldzaam.

Veronderstel dat deze ook uit het cenomaan komen.

Je kan ook eens kijken op deze http://www.chalk.discoveringfossils.co. ... htm#OTHERS is altijd handig.

grtz dinkie

ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS

Freddy

Bericht door Freddy » 24 aug 2011, 23:26

@ strandjutters.

Een keer zaten we daar heel toevallig, dus had ik geen doorslaggevende argumenten mee (hamers). De tweede keer zijn we snel weggegaan omdat de hemelsluizen plots open gingen. We waren er nog maar een half uurtje.

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 25 aug 2011, 00:50

Hallo Dinkie,volgens deze mooie link zou het gaan om een Tetragramma variolare,het zelfde die ik veertien dagen eerder vond.Het eerste egeltje zou een polydiadema bonei kunnen zijn maar waarschijnlijk te verweerd voor een juiste determinatie.Bedankt.Hallo Freddy ,ja je kunt pech hebben maar voor regen loop ik nooit weg integendeel het is dan lekker rustig. Groetjes.

strandjutters

Gesloten