Voor de serieuze mineralenverzamelaar
Voor de serieuze mineralenverzamelaar
Goedenavond,
Omdat ik me door plaatsgebrek enkel op fossielen (en dan vooral haaientanden) ga concentreren gaan er een hele hoop mineralen weg. Het gaat voornamelijk over aangekochte exemplaren, van een goede kwaliteit.
Mocht je interesse hebben naar bepaalde soorten, kleuren, kristalvormen,.. mail me dan zeker eens. Evt kan je het navragen voor iemand anders. Ik weet dat dit een fossielenforum is, maar ik doe ze liever weg via dit medium dan ze op een beurs te gaan verkopen. De bedoeling is dat er ook kan geruild worden, maar ik verkoop ze ook.
Vriendelijke groet,
Gunther
Omdat ik me door plaatsgebrek enkel op fossielen (en dan vooral haaientanden) ga concentreren gaan er een hele hoop mineralen weg. Het gaat voornamelijk over aangekochte exemplaren, van een goede kwaliteit.
Mocht je interesse hebben naar bepaalde soorten, kleuren, kristalvormen,.. mail me dan zeker eens. Evt kan je het navragen voor iemand anders. Ik weet dat dit een fossielenforum is, maar ik doe ze liever weg via dit medium dan ze op een beurs te gaan verkopen. De bedoeling is dat er ook kan geruild worden, maar ik verkoop ze ook.
Vriendelijke groet,
Gunther
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Antw: Voor de serieuze mineralenverzamelaar
hey
wat heb je zoal qua ertsen...?
eventueel wat overzichtsfoto's ofzo
groeten
Anthonie
wat heb je zoal qua ertsen...?
eventueel wat overzichtsfoto's ofzo
groeten
Anthonie
* Scientia et Miratio *
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
hoi,
Jah, wat foto's zijn misschien wel handig. Het is niet duidelijk wat 'goede kwaliteit' inhoud.
Groet,
Johan
Jah, wat foto's zijn misschien wel handig. Het is niet duidelijk wat 'goede kwaliteit' inhoud.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Goedenavond,
Het was al lang donker toen ik thuis was dus de foto's zijn verre van goed. In de kast zie je een greep van wat ik allemaal heb. Op het tweede plank liggen vooral grote exemplaren (groter dan 30cm).
Met goede kwaliteit bedoel ik dus goed qua grootte, zeldzaamheid, kristalvorm, .. Er zitten ook heel wat algemenere soorten bij, maar deze zijn ook zeer mooi. De meeste exemplaren hebben ook duidelijke kristalvormen. Ook veel variëteit qua kleuren en kristalvormen. Ik kocht deze in het begin vooral vanuit esthetisch standpunt.
Qua ertsen: koper, antimoniet, zwavel, zilver (zie foto) , kwik (los) ,.. Ik zit er ook al een tijdje niet meer in, ben niet zeker of ik er nog heb.
Specifieke soorten, daar maak ik wel betere foto's van.
Enkele soorten misschien:
Antimoniet
Bariet
Chalcedoon
Vanadiniet
Milleriet
Mimentiet
Okeniet
Hemiformiet
Mesoliet
Natroliet
Smithsoniet
Serpieriet
Adamiet
Stilbiet
Fluoriet
Zwavel
Verschillende kwartssoorten
Bissoliet
Augiet
Erythiet
Brochantiet
Rhodochrosiet
...
Groetjes,
Gunther
Goed over nagedacht dat je zulke verzameling van de hand doet?
Theo
Hey Theo,
Mineralen waren erg leuk, en hebben me bij fossielen gebracht. En m'n allereerste mineraal ooit zal dan ook nooit weggaan, net als sommige exemplaren die me nauw aan het hard liggen. Maar ik heb echt een plaatsgebrek en ze staan daar maar te staan. Ik denk dat ze nu beter ergens anders horen. Je kan niet alles hebben in het leven.
Wel grappig dat m'n pseudoniem "mineraal0" is, maar deze jongen is nu meer met fossieltjes bezig
Groetjes,
Gunther
Mineralen waren erg leuk, en hebben me bij fossielen gebracht. En m'n allereerste mineraal ooit zal dan ook nooit weggaan, net als sommige exemplaren die me nauw aan het hard liggen. Maar ik heb echt een plaatsgebrek en ze staan daar maar te staan. Ik denk dat ze nu beter ergens anders horen. Je kan niet alles hebben in het leven.
Wel grappig dat m'n pseudoniem "mineraal0" is, maar deze jongen is nu meer met fossieltjes bezig

Groetjes,
Gunther
ik heb interesse in het blauwe mineraal op de bovenste plank.(zie laatste foto).
Welke soort is het?(ik heb toch geen blauw mineraal).
Wat wil je ervoor hebben?
[Bewerkt door teuntje op 08-01-2012 om 18:17 NL]
Welke soort is het?(ik heb toch geen blauw mineraal).
Wat wil je ervoor hebben?
[Bewerkt door teuntje op 08-01-2012 om 18:17 NL]
Ik zou,als de verkoop stroef loopt,alles bijhouden tot met de beurs van St.Gillis Waas daar een standje nemen en allles aan een chappelijke prijs verkopen.
Op zicht verkoop je toch makkelijker dan op foto.
Op zicht verkoop je toch makkelijker dan op foto.
Theo
Hey Theo,
Ik ben zoiets van plan. Alleen zal het beurs Antwerpen worden, St. Gillis is een fossielenbeurs, en dat houden we ook zo. Ben dan ook niet aan het juiste adres om ze te verkopen maargoed ik prefereer nog altijd wat leuke tandjes voor m'n oude stukken dan geld, dus ik kon het maar proberen.
Groetjes,
Gunther
Ik ben zoiets van plan. Alleen zal het beurs Antwerpen worden, St. Gillis is een fossielenbeurs, en dat houden we ook zo. Ben dan ook niet aan het juiste adres om ze te verkopen maargoed ik prefereer nog altijd wat leuke tandjes voor m'n oude stukken dan geld, dus ik kon het maar proberen.
Groetjes,
Gunther