gevraagd handboek

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Pedro
Berichten: 494
Lid geworden op: 16 aug 2005, 15:01
gevraagd handboek

Bericht door Pedro » 22 nov 2005, 23:09

Wie heeft of weet voor mij het volgende boek te koop:
Handbook of Paleoichthyology - Volume 3B.

Ik heb het nergens voor een redelijke prijs 2e hands kunnen kopen. Op het net is 100 euro of meer de normale prijs. Zo ver wil ik echter niet gaan.


Pedro Janssen
Venray
____________________________
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY

 
Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Somniosus » 23 nov 2005, 10:11

Wacht nog een beetje af; het boek dateert van 1987 en is eigenlijk al wel wat verouderd. Cappetta zou aan een vernieuwde versie werken...
Probeer aan een kopij te geraken? Is wel een dik boek.

[Bewerkt door Somniosus op 23-11-2005 om 10:11 NL]



Peter F.
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 jul 2005, 16:18
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Peter F. » 23 nov 2005, 17:07

Ik kan evt wel een kopie regelen....

Groeten,
Peter



Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Somniosus » 23 nov 2005, 18:28

Voilà, zeer vriendelijk Peter!



Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Casper » 23 nov 2005, 21:25

Hmmm ja wel erg vriendelijk maar...

ik vind dat er wel erg veel gesproken wordt over \"kopieren\" of \"verspreiden\" van boeken, publicatie\'s, enz enz enz.
persoonlijk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zomaar boeken of publicaties te gaan kopieren, tenzij deze heel oud zijn natuurlijk en de auteur al lang dood is...
je sponsort tenslotte toch de wetenschap met het kopen van een boek?


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Somniosus » 23 nov 2005, 21:34

...dan zal je nooit over een ruime bibliotheek beschikken, wat je nodig hebt als je actief met tanden bezig bent...



Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Casper » 24 nov 2005, 15:06

mja misschien ben ik wat te principieel in dit...


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Frederik » 24 nov 2005, 17:13

Hmmmm... als ik een boek echt goed vind, of iemand raadt mij dat aan of zo, ben ik ook steeds geneigd dit braaf te kopen. Uit respect voor de auteur zeg maar.

Zo gek principieel vind ik je dus niet Casper. Ik wil zeker niet met de vinger wijzen naar diegenen die wel copiëren hoor. Uiteindelijk beslist ieder voor zich hoever hij/zij daarin wil gaan.


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 316
Lid geworden op: 07 aug 2005, 15:51
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Jeroen » 24 nov 2005, 17:29

Hetzelfde overigens met cd\'s ed.

Maar vergeet niet, veel auteurs van wetenschappelijke werken schrijven die niet om ervan in leven te blijven.. maar uit oprechte belangstelling/hobby/voorliefde/etc..

Dat (geld verdienen) kan doorgaans ook helemaal niet want de royalties bedragen soms pas na een jaren en jaren! (als de uitgever eindelijk quitte begint te spelen) slechts enkele dollars.

En bij artikelen moedig ik copyeren principieel aan, omdat ze 1) te duur zijn (en de bladen ook) en 2) in feite \"open source\" zouden moeten zijn.. (en niet zijn door de prijs vaak).

Groeten
Jeroen


Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: gevraagd handboek

Bericht door Somniosus » 24 nov 2005, 21:46

Ik heb het niet over boeken die over een vindplaats, periode of whatever gaan; als die goed zijn, koop ik die gewoon.
BTW Voor de mensen die het nog niet kennen (Theo alleszins wel:)): Reinecke T., Moths H., Grant A. & Breitkreuz H. (2005), \"Die Elasmobranchier des norddeutschen Chattiums, insbesondere des Sternberger Gesteins (Eochattium, Oligozän)\"
Klik maar bij publicaties op nr.8 (http://www.palaeontos.be/)

...Het gaat meer over die losse artikels die verschijnen in dure tijdschriften of boeken van gebundelde losse artikels. Waar er 15 pagina\'s interessant zijn (dat éné artikel) en de 475 anderen niet.





Gesloten