Bot in de grot
Bot in de grot
Hallo,
Afgelopen zomervakantie zijn ik en een vriend van mij in Slowakije naar een aantal minder bekende grotten geweest. Daarbij hebben wij in een grot deze 2 netjes naast elkaar liggende botten gezien. De grot bevond zich in een loofbos. Ik was erg benieuwd bij welk dier deze botten thuishoorden.
Ik kwam uit op een hertachtige. Ik denk namelijk dat de linkerbot, een femur van een hertachtige is en het linkergedeelte misschien een fibula.
Wat denken jullie?
GR
Hemen
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: Bot in de grot
Het ziet er heel erg menselijk uit. De linker lijkt op de femur, de rechter lijkt meer uit het onderbeen te komen, een tibia of een fibula.
[Bewerkt door Smaug op 13-01-2012 om 08:50 NL]
[Bewerkt door Smaug op 13-01-2012 om 08:50 NL]
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
breath death!
Antw: Bot in de grot
De botten heb ik netjes in de grot laten liggen, en had helaas op dat moment niks behalve mijn hand om als maataanduiding te gebruiken. Maar ik schat dat ze ca. 15-20 cm waren. Daarom denk ik dat ze te kort zijn voor een menselijke femur. Ik weet wel dat in de WO2 waarschijnlijk ook verzetstrijders zich tussen de rotsen schuilhielden, omdat dit wel meer gebeurde in deze omgeving en we een aantal km hiervandaan verroeste hulzen zagen liggen (NIet van een jager denk ik), dus zo gek zou het nog niet eens zijn. Ik heb een afbeelding toegevoegd, waarin verschillende femurs zijn te zien, dat van een hert vind ik er het meest op lijken, omdat die iets dikker is en een soort verdikking aan het einde die in een grote hoek afbuigt.
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: Antw: Bot in de grot
15 tot 20 cm is wel kort voor een volwassen mens. Ik weet niet

My armour is like tenfold shields, my teeth are
breath death!