Steen, werktuig, Griekenland
Steen, werktuig, Griekenland

Forum,
Deze is eens meegenomen uit Griekenland, waarschijnlijk voor de vorm, of het nu een werktuig is, denk eigenlijk niet, maar heeft iets van een werktuig!
Duys
Antw: Steen, werktuig, Griekenland
Beste Duys, in eerste instantie lijkt het een werktuig maar eigenlijk kan je dat uit sluiten. Vuursteen(grijs) komt niet in Mediterane landen voor. 2e, het stuk heeft er niet de vorm voor, en de retouces zitten aan te veel kanten. Als zo,n stuk tussen stenen is gerolt dan verschijnen deze retoucses. Er gaan dan heel fijn splinters van af. Maar gelukkig heb je meer verstand van fossielen. Gr. Ben-Lochem
Duys schreef:
Forum,
Deze is eens meegenomen uit Griekenland, waarschijnlijk voor de vorm, of het nu een werktuig is, denk eigenlijk niet, maar heeft iets van een werktuig!
Duys
0000000000
Antw: Antw: Steen, werktuig, Griekenland
Nog even dit het stuk bevat fijne Bryozoen dat duid meer op Denemarken. Misschien vergis je je dat hij ergens anders is terecht gekomen.
scherven schreef:
Beste Duys, in eerste instantie lijkt het een werktuig maar eigenlijk kan je dat uit sluiten. Vuursteen(grijs) komt niet in Mediterane landen voor. 2e, het stuk heeft er niet de vorm voor, en de retouces zitten aan te veel kanten. Als zo,n stuk tussen stenen is gerolt dan verschijnen deze retoucses. Er gaan dan heel fijn splinters van af. Maar gelukkig heb je meer verstand van fossielen. Gr. Ben-LochemDuys schreef:
Forum,
Duys
0000000000
Scherven,
Kan me vergissen, zat tussen de steentjes van Griekenland,
ben nog niet in Denemarken geraakt, misschien noord-Frankrijk of België.
Duys
Duys
Is ook een mogelijkheid, vergeten doosjes zijn soms spannend Gr.Ben.
Duys schreef:
Scherven,
Duys
0000000000
Hallo, zou een klopsteentje kunnen zijn; de rand heft extreem veel littekens van botsingen met een of ander...
Ik heb een vergelijkbaar ding van de Kaloot, ws. Neolitisch.
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
Elbert schreef:
Hallo, zou een klopsteentje kunnen zijn; de rand heft extreem veel littekens van botsingen met een of ander...
groeten, Bert
Elbert,
Dan ga ik hem nog wat bijhouden!
Duys
Antw: Antw: Antw: Steen, werktuig, Griekenland
Hoi, in het Neolithicum gebruikte ze hertshoorn om werktuigen te maken. Klopsteentje slaat op niks.
Duys schreef:Elbert schreef:
groeten, Bert
Elbert,
Dan ga ik hem nog wat bijhouden!
Duys
0000000000
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Steen, werktuig, Griekenland
scherven schreef:
Hoi, in het Neolithicum gebruikte ze hertshoorn om werktuigen te maken. Klopsteentje slaat op niks.
life is like a fossil.hard like rock.
Dacht toch ook eerst aan een klopper die gebroken was,maar wie beweert dat het Neolithucum is
[Bewerkt door Theo op 31-01-2012 om 20:10 NL]
[Bewerkt door Theo op 31-01-2012 om 20:10 NL]
Theo