Fotoserie Cadzand
Fotoserie Cadzand
Hallo Allemaal,
Hier het begin van de foto's van de vindplaats Cadzand.
Hier ben ik tijdens vakanties in 1989,1990, en 1991 begonnen met het verzamelen van fossielen.
Allereerst de zoogdier tanden die ik daar gevonden heb.
Op de eerste en tweede foto volgens mij links een snijtand van een knaagdier en rechts een hertekies.
Foto drie en vier links neushoorn en rechts ?
Foto 5 Paard.
Graag hoor ik van de kenners mogelijke verbeteringen en ook indien mogelijk de wetenschappelijke benaming.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 19:38 NL]
Hier het begin van de foto's van de vindplaats Cadzand.
Hier ben ik tijdens vakanties in 1989,1990, en 1991 begonnen met het verzamelen van fossielen.
Allereerst de zoogdier tanden die ik daar gevonden heb.
Op de eerste en tweede foto volgens mij links een snijtand van een knaagdier en rechts een hertekies.
Foto drie en vier links neushoorn en rechts ?
Foto 5 Paard.
Graag hoor ik van de kenners mogelijke verbeteringen en ook indien mogelijk de wetenschappelijke benaming.
Groeten Hans
Hans
Antw: Fotoserie Cadzand
Foto 3 en 4: links bovenkaakse premolaar hert/rund (geen neushoorn), rechts achterste onderkaakskies (m3) paard.
Foto 5 en 6 geen paard, eerder onderkaakse kies rund. Maar zonder maataanduiding is dat lastig hard te maken.
Groeten,
Bram
Foto 5 en 6 geen paard, eerder onderkaakse kies rund. Maar zonder maataanduiding is dat lastig hard te maken.
Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Antw: Antw: Fotoserie Cadzand
Eigenlijk is het heel makkelijk hard te maken, kijk maar eens naar het zuiltje dat bijna over de gehele lengte looptbram schreef:

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hey Jerry,
Ik twijfelde dan ook niet heel erg, maar zonder maataanduiding is het toch nooit helemaal zeker (hoewel ik ook geen alternatieven ken voor een dergelijke kies). Vandaar
Groeten,
Bram
Ik twijfelde dan ook niet heel erg, maar zonder maataanduiding is het toch nooit helemaal zeker (hoewel ik ook geen alternatieven ken voor een dergelijke kies). Vandaar

Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Ok, nog een extra argument: Die kies heeft die specifieke vorm die nog niet doorgekomen runderkiezen hebben
(jij had er laatst toch ook een gevonden?)
@ Stiek: Ik zie niet direct een snijtand in dat eerste tandje, kan je meer fotos plaatsen?
Gr Jerry

@ Stiek: Ik zie niet direct een snijtand in dat eerste tandje, kan je meer fotos plaatsen?
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hey Jerry,
Goed, dan zijn we eruit: zelfs zonder maataanduiding is het een runderkies
Ik moet even wat emmers gaan omkeren, want ik kan me niet herinneren er laatst nog eentje gevonden te heben. Althans, niet een dergelijke hoge.
Groeten,
Bram
Goed, dan zijn we eruit: zelfs zonder maataanduiding is het een runderkies

Ik moet even wat emmers gaan omkeren, want ik kan me niet herinneren er laatst nog eentje gevonden te heben. Althans, niet een dergelijke hoge.
Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Hi Bram,
het was inderdaad een minder hoge kies. Maar ik doelde op de m3, die zo mooi goudkleurig van binnen was.
Gr Jerry
het was inderdaad een minder hoge kies. Maar ik doelde op de m3, die zo mooi goudkleurig van binnen was.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Oh ja, die. Ik dacht zelf aan eentje die ik later gevonden had, maar weet eigenlijk niet of ik daar al foto's van gemaild had (volgens mij wel), die was iig zwart.
Die zijn iig niet zo hoog, maar dan ook een andere positie. De vorm komt uiteraard wel overeen.
Groeten,
Bram
Die zijn iig niet zo hoog, maar dan ook een andere positie. De vorm komt uiteraard wel overeen.
Groeten,
Bram
Hallo Jerry,
Hier een close up van het vermeende snijtandje.
Bram en Jerry alvast bedankt voor de andere antwoorden.
Groeten Hans
Hier een close up van het vermeende snijtandje.
Bram en Jerry alvast bedankt voor de andere antwoorden.
Groeten Hans
Hans
- DragonSearcher
Hi Hans,
dank voor de foto. Het is in ieder geval een snijtand. Kan je nog een foto van de zijkant maken? Liefst waar het gehele tandje opstaat.
Gr Jerry
dank voor de foto. Het is in ieder geval een snijtand. Kan je nog een foto van de zijkant maken? Liefst waar het gehele tandje opstaat.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...