Vragen en overwegingen van een leek

Discussieer hier over geologie in het algemeen. Stratigrafie, sedimentologie, structurele geologie, vulkanisme etc.
Plaats reactie
zimmlock
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2012, 16:10
Vragen en overwegingen van een leek

Bericht door zimmlock » 26 apr 2012, 17:32

Hallo mijn naam is Floris, ik plaats deze draad met een open vizier, ik ben een leek als het gaat over fossielen en geologie. Maar wel altijd interesse gehad in geologie, in het bijzonder over ontstaans vragen.
En toen kwam ik deze BBC serie tegen bestaande uit 8 afleveringen http://www.youtube.com/watch?v=ITfVdYXw ... plpp_video (BBC Earth Story) deze serie is echt ongelofelijk goed en kan het zeer aanraden alle 8 afleveringen te bekijken, het bevestigd voor mij antwoorden die ik eigenlijk altijd al wist, echter een aantal bevestigingen zijn van zeer recente data en die heb ik dus nooit op school geleerd.
Maar het werpt ook vragen op, complexe vragen, vandaar dat u dit nu leest, een leek die vragen heeft, Google gebruikt en nu hier schrijft omdat hij geen antwoorden vindt. Er is wel veel meer geologie vindbaar in het Engels maar het is een complex Engels waar ik niet mee overweg kan.
Mijn vragen hebben te maken met Tektoniek en het gedrag van de mantel, uitgaande van de informatie gegeven in die BBC serie.