gehoorbeentjes

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Carcharodon carcharias

Bericht door Maarten » 25 dec 2005, 10:01

somniosus schreef:
In Peru zou er vroege Carcharodon carcharias gevonden zijn in de Miocene Caballos Formatie (West bank of Rio Ica). Die laag zou een kleine 20-tal miljoen jaar oud zijn (misschien vergist men zich en gaat het om een escheri vorm, dat weet ik niet). In Chili in de Atacama desert is het Plioceen ontsloten (Bahia Inglesa Formatie, vroeger Huarra Fm.), maar mogelijk ook het boven Mioceen. Het blijft hoedanook zeer moeilijk om daar een exacte datum op vast te pinnen.



[Bewerkt door Somniosus op 20-12-2005 om 11:31 NL]
De vraag is altijd: wat is een Carcharodon carcharias en wat is een Carcharodon species (transition shark)? Je moet bij dit soort zaken altijd definieren. Alsa je deze definitie hebt kun je (indien mogeijk) gaan dateren. Ik heb geen zin en tijd deze definitie te ontwerpen (zit zwaar in de filosofie verstrikt op het moment) maar als je dat dort kom je er m.i. op uit de Carcharodon carcharias een pliocene soort is.


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten