Kreta
Kreta

Net terug van een week Kreta, het Turkse gebouw is het paleontologisch museum van Rethymnon, de fossielen(op de foto's) uit het museum komen van Irakleion, waar er een tentoonstelling was over Dinosauriers van Patagonië, denk dat het allemaal afgietsels waren. Bekendst zijn de zoogdierfossielen met dwergnijlpaarden en dwergolifanten, dwergherten. Vermits het niet toegelaten is om te zoeken noch door de douane te nemen, heb ik niet naar fossielen gezocht. Maar ze komen je tegemoet als je wat rondkijkt zo ook op een bouwsite, morgen plaats ik wat foto's, het zijn Mio-/pliocene mollusken die overeenkomen met die van België. De pot om granen te vermalen staat op een archeologische site, als je goed kijkt zie je er pecten, etc inzitten.
Duys
PS Staat blijkbaar bij determinatie, maar staat goed, morgen wat schelpjes determineren!
[Bewerkt door Duys op 07-06-2012 om 22:48 NL]
Antw: Antw: Kreta
Ammonietje,ammonietje schreef:
Bedankt voor het delen van de foto's en mooie verslag. Is vast wel boeiende interesante reis geweest. En ook vondstrijk ?
Groetjes Nico
Ik denk dat het moeilijk is om fossielen te zoeken in Kreta, veel zoogdierfossielen worden onderwater gevonden en zitten in een matrix van harde steen, de mogelijkheden om iets te vinden zijn er wel, van trilobieten, ammonieten etc. Stukjes van het eiland waren land anderen water. Ik heb wat schelpjes gevonden oa een conus, met het warme weer daar is de grond keihard en de schelpen die ik vond waren heel broos.
Morgen wat foto's!
Duys
Antw: Kreta

Fossielen uit Irakleion en omgeving, in het museum van Rethymnon waren wat mollusken tentoongesteld, de soorten zijn qua benaming dezelfde als die in Antwerpen, maar velen hebben een Griekse ontdekker en de binomial name is dikwijls anders, bvb een Griekse term.

Deze komen van de omgeving Vai beach en Itano, ze zijn gevonden op een berg, en het is raden naar de leeftijd. Ben wel blij met de Conus, want die is moeilijk te vinden in het Antserpse.
Duys
[Bewerkt door Duys op 08-06-2012 om 10:26 NL]
Hallo Duys,
Met de determinatie kan ik je niet helpen, maar het is wel erg leuk dit materiaal hier voorbij te zien komen!
Groeten,
Bram
Met de determinatie kan ik je niet helpen, maar het is wel erg leuk dit materiaal hier voorbij te zien komen!
Groeten,
Bram