Marokko
Marokko
Misschien kan iemand me wat wijzer maken over de papieren die nodig zijn als je naar Marokko gaat, ivm fossielen door de douane te brengen, ik heb wat op internet gezocht, waar ik die kan aanvragen?
Groeten,
Duys
Groeten,
Duys
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Marokko
Wat wil je door de douane krijgen? Beperkte aantallen niet-wetenschappelijk belangrijke fossielen voor niet-commerciële doeleinden vormen sowieso geen probleem.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Frederik,
Vorige keer had ik wat trilobieten en mollusken bij, niets bijzonders en dit was al kantje boordje, misschien hebben ze me wat willen beïnvloeden,
wel ik had de tocht langst de kust willen afmaken en heb gezien(Agadir) dat er ammonieten te vinden zijn. Kom je snel aan een grote hoeveelheid bagage.
Duys
[Bewerkt door Duys op 18-07-2012 om 13:28 NL]
Vorige keer had ik wat trilobieten en mollusken bij, niets bijzonders en dit was al kantje boordje, misschien hebben ze me wat willen beïnvloeden,
wel ik had de tocht langst de kust willen afmaken en heb gezien(Agadir) dat er ammonieten te vinden zijn. Kom je snel aan een grote hoeveelheid bagage.
Duys
[Bewerkt door Duys op 18-07-2012 om 13:28 NL]
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Als een handvol trilobietjes en mollusken kantje boordje is had je wat pech met de beambte vermoed ik, want in principe is dat perfect toegelaten.
Met ammonieten kom je al gauw aan grotere volumes en dan zal het gewicht snel een beperkende rol spelen. Dan zal je veeleer stukken moeten opsturen met de post. Dat regel je best met een lokaal contact.
Met ammonieten kom je al gauw aan grotere volumes en dan zal het gewicht snel een beperkende rol spelen. Dan zal je veeleer stukken moeten opsturen met de post. Dat regel je best met een lokaal contact.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Normaal gezien zou je geen problemen mogen krijgen. De laatste keer heeft iemand van ons ook even de bagage mogen opendoen en de stenen mogen tonen, waarna druk moest overlegd worden met de overste en de overste van de overste, etc., was uiteindelijk geen probleem. Zolang je niet met bijzondere zaken zit te zeulen is dit weinig om je zorgen over te maken. De vraag is dan 'wat is iets bijzonders?' Hier is letterlijk wat customs erover zegt (het is vaag genoeg):
Met een volledige mosasaurus in de rugzak zou ik me wèl ongemakkelijk voelen. Waar de grens tussen beide ligt lijkt me niet heel duidelijk op basis van de regelgeving.
[Bewerkt door Frederik op 18-07-2012 om 14:04 NL]
Naar eigen ervaring: enkele tientallen trilobieten vormen geen probleem. Ik zie niet in waarom dit anders zou zijn met ammonieten.Non-residents may export:
• Without formalities:
• Products of Moroccan origin (craft industry, etc) acquired locally. No value has been fixed.
• Souvenirs.
• Ornamental, fossiliferous or semi-precious stones (should not exceed dozens).
• With formalities:
• Objets d’art and antiques: authorization of the Ministry of Culture required.
Met een volledige mosasaurus in de rugzak zou ik me wèl ongemakkelijk voelen. Waar de grens tussen beide ligt lijkt me niet heel duidelijk op basis van de regelgeving.
[Bewerkt door Frederik op 18-07-2012 om 14:04 NL]
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Heb met de auto geen problemen gehad bij de grens in Tanger. De hele auto moest door een containerscanner. Er zaten 200+ kg stenen in...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net