Foraminiferen Spanje.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
scherven
Been thanked: 40 times
Foraminiferen Spanje.

Bericht door scherven » 06 okt 2012, 17:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In juni j.l. was ik aan het Mar Menor (Costa Calida) Carthagena. Er lag daar zwart zand en dacht dat het vulkanisch was inverband met de vulkaan(zie foto 3) maar later in sept.j.l. bleek iets anders. Nu had ik een groot monster genomen, kan niet te veel inverband met vliegen. Het blijkt om Laat-Mioceen materiaal te gaan. uit het Betic Cordillera een opgeheven gebergte ontstaan in de tijd dat de Middelandse zee ontstond en de straat van Gibraltar er kwam. Dit was het Messinian salinity. De forms zijn gedetermineert door een medewerker van Naturalis die van mij een monster heeft ontvangen. Ik hoop dat de fotos een beetje goed overkomen maar op korte termijn komt er nog wat. Gr.Ben-Lochem.

0000000000

scherven
Antw: Foraminiferen Spanje.

Bericht door scherven » 24 okt 2012, 13:02

scherven schreef:
In juni j.l. was ik aan het Mar Menor (Costa Calida) Carthagena. Er lag daar zwart zand en dacht dat het vulkanisch was inverband met de vulkaan(zie foto 3) maar later in sept.j.l. bleek iets anders. Nu had ik een groot monster genomen, kan niet te veel inverband met vliegen. Het blijkt om Laat-Mioceen materiaal te gaan. uit het Betic Cordillera een opgeheven gebergte ontstaan in de tijd dat de Middelandse zee ontstond en de straat van Gibraltar er kwam. Dit was het Messinian salinity. De forms zijn gedetermineert door een medewerker van Naturalis die van mij een monster heeft ontvangen. Ik hoop dat de fotos een beetje goed overkomen maar op korte termijn komt er nog wat. Gr.Ben-Lochem.
Bedankt allemaal voor de intresse. Ben

0000000000

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 24 okt 2012, 13:06

Ik weet er niets van Scherven!
Duys

scherven
Antw: Antw: Foraminiferen Spanje.

Bericht door scherven » 24 okt 2012, 13:42

Duys schreef:
Ik weet er niets van Scherven!
Duys
Hoi, Duys,
Waar weet jij niets van? Dit is toch een stukje algemene ontwikkeling.
Gr.Ben

0000000000

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 24 okt 2012, 15:31

Denk dat er niet veel mensen op de hoogte van Foraminifera zijn van Mar Menor!
Duys

Plaats reactie