kan iemand mij vetellen wat dit is

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
bart
kan iemand mij vetellen wat dit is

Bericht door bart » 10 apr 2004, 14:34

Hallo,
Ik heb een vraagje ik weet zelf helemaal niks van fossielen ofzo maar ik vroeg me toch wat af.
Ik heb een paar jaar geleden in limburg een soort slak ofzo gevonden. Het heeft de vorm van dat plaatje op de begin site. Alleen dit geval is roze. En het lijkt alsof er een soort versteend stuk slak inzit. Er zitten namelijk twee versteende voelsprieten of iets dergelijks in. hij is ongeveer 5 cm groot.
Weet iemand wat dit is???

Trilobite
Contacteer:
Antw: kan iemand mij vetellen wat dit is

Bericht door Trilobite » 10 apr 2004, 19:54

Een foto zou heel handig zijn, dat plaatje op de hoofd pagina is een Ammoniet, da\'s een prehistorische inktvis uit de tijd van de dino\'s. maar als ie in Limburg gevonden is dan zal het wel geen Ammoniet zijn. dus het is inderdaad waarschijnlijk een slak, de groep waar slakken tot toe behoren heet Gastropoda (dat betekent buikpotigen). Slakken hebben een ge-spiraliseerde schelp die soms gevormd is als een hoorn, en het lijkt me sterk dat de slak zelf gefossieliseerd is want dat zachte weefsel blijft bijna nooit bewaard, alleen in zeldzame gevallen zie je soms een afdruk van het zachte weefsel.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Gesloten