Voor de haaienliefhebbers...
-
Antw: Voor de haaienliefhebbers...
Ik ben geen kenner,maar is dit niet veel eerder naar voren gebracht door ?David Ward.
Een tand van C. carcharias heeft de bouw van een Cosm. hastalis,maar heeft kartels. Hastalis kan tegen de 90 mm worden en bij C. cacharias heb je met 80 mm een uniek exemplaar. Meestal zijn ze een stuk kleiner. Die kartels zorgen voor een effectievere aanpak van het prooidier en konden daardoor kleiner blijven. Door de kleinere en doelfreffende tanden hoefde C.carcharias minder energie in de tandwisseling te steken vergeleken met Cosm. hastalis.
Tanden van de groep waartoe M.megalodon behoord zijn veel plomper en de kartels veel minder grof vergeleken met the Great White.Dit heb ik ervan begrepen.
Een tand van C. carcharias heeft de bouw van een Cosm. hastalis,maar heeft kartels. Hastalis kan tegen de 90 mm worden en bij C. cacharias heb je met 80 mm een uniek exemplaar. Meestal zijn ze een stuk kleiner. Die kartels zorgen voor een effectievere aanpak van het prooidier en konden daardoor kleiner blijven. Door de kleinere en doelfreffende tanden hoefde C.carcharias minder energie in de tandwisseling te steken vergeleken met Cosm. hastalis.
Tanden van de groep waartoe M.megalodon behoord zijn veel plomper en de kartels veel minder grof vergeleken met the Great White.Dit heb ik ervan begrepen.
Wilson
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Voor de haaienliefhebbers...
Uiteraard is dit oud nieuws, die hypothese bestaat al relatief lang en werd ook door vele auteurs gesteund. Nieuw aan dit artikel is dat die complete kaak met half-gekartelde tanden effectief wordt besproken en het beest een naam krijgt. In 2009 werd het bestaan van deze "transitional" tanden reeds in de wetenschappelijke literatuur vermeld in het artikel van Ehret et al, maar dit artikel gaat daar nog dieper op in.
Met andere woorden: nu is't officieel, ookal is het al veel langer bekend.
Met andere woorden: nu is't officieel, ookal is het al veel langer bekend.
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com