Zandmotor vissenkaakjes?
Zandmotor vissenkaakjes?

Hallo,
Deze kaakjes heb ik op de Zandmotor gevonden. volgens mij is de eerste een kaak van een beenvis, maar ik heb geen idee waarvan de tweede is.
Rick
Antw: Zandmotor vissenkaakjes?
Eerste heeft veel weg van een kabeljauwachtige. Tweede zijn denk ik echt betere foto's nodig. Op basis van deze foto's wil ik zelfs een harpoenfragmentje niet uitsluiten (maar wel onwaarschijnlijk).
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram

Heb geprobeerd betere foto's te maken.
Maar het grote tandje heeft een duidelijk glazuurlaagje en het kaakje is hol.
[Bewerkt door Rick99 op 15-12-2012 om 17:05 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: Zandmotor vissenkaakjes?
Op vakantie wel:) Nee helemaal niet aan gedacht. Leefden die hier dan vroeger? En hoe oud is het kaakje dan?strandjutters schreef:
Hallo Rick,als eens bij Barracuda gekeken.GR
Gr. Rick
Kaakje zal Laat-Pleistoceen of Holoceen zijn. Voor de hand ligt snoek. Denk dat Pascal meer doelde op een grote roofvis in het algemeen, want barracuda zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Blijft lastig zo vanaf een foto.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Zandmotor vissenkaakjes?
Oké. Bedankt Pascal en Bram. Trouwens het grootste tandje is 5mm en de kleine is 1mm.bram schreef:
Kaakje zal Laat-Pleistoceen of Holoceen zijn. Voor de hand ligt snoek. Denk dat Pascal meer doelde op een grote roofvis in het algemeen, want barracuda zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Blijft lastig zo vanaf een foto.
Groeten,
Bram
Eene snoek is toch en zoetwatervis? Is dit kaakje meegekomen via de rivieren?
PS Ga morgen naar HvH en misschien de Zandmotor dus hopen nog iets te vinden.
Als ik wat vindt zal ik het plaatsen.
Gr. Rick
Antw: Antw: Antw: Zandmotor vissenkaakjes?
Rick99 schreef:Oké. Bedankt Pascal en Bram. Trouwens het grootste tandje is 5mm en de kleine is 1mm.bram schreef:
Groeten,
Bram
Een snoek is toch en zoetwatervis? Is dit kaakje meegekomen via de rivieren?
PS Ga morgen naar HvH en misschien de Zandmotor dus hopen nog iets te vinden.
Als ik wat vind zal ik het plaatsen.
Gr. Rick
Antw: Antw: Antw: Antw: Zandmotor vissenkaakjes?
Sterker nog: tussen de 50.000 en 8000 jaar geleden heeft er het grootste deel van de tijd de delta van de oermaas-/oerrijn gelegen, in een verder koude mammoetsteppe (Weichselien), of een warmer bos (Holoceen). Zat habitat voor snoeken en zelfs steuren.Rick99 schreef:
Is dit kaakje meegekomen via de rivieren?
Groeten,
Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo had wat meer in detail moeten gaan.Sphyraena sphyraena,Europese Zeesnoek.GR
strandjutters