Tand van walvisachtige?
Tand van walvisachtige?
Deze tand heb ik enkele jaren geleden gevonden bij ons in de groeve. Hij meet ongeveer 5cm. Eerst dacht ik krokodil maar ik ben nu van overtuigd dat het van een walvisachtige is, de vraag is alleen van welke soort? Hebben jullie een idee?
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Tand van walvisachtige?
Hallo Dirk,het is waarschijnlijk een Potvis tand,bij jonge exemplaren is hij hol vanbinnen,bij oudere niet meer.GR (Soort is moeilijk na te gaan)
strandjutters
Ah dat is wel leuk dan. Maar ik dacht altijd dat potvistanden zo van die joekels waren. Ik had eigenlijk nooit gedacht dat dit er een was. Maar idd zo als je dan aangeeft als hij van een jong dier is kan het natuurlijk wel. Bedankt voor je reactie.
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk
Misschien heeft het vriendje van Johannes er wel een verloren... 

Verzamelaar van cadeautjes in steen
- strandjutters
Hallo Dirk,klein wil niet altijd zeggen jong,er bestaat ook zoiets als Dwergpotvis 

strandjutters
Ah voila alweer iets bijgeleerd. ooit komt er een dag dat ik echt slim zal zijn:)
Nee ok bedankt. Dit wist ik niet. Ik ken wel iets van zeezoogdieren maar dit was mij nog niet bekend.
Mvg,
Dirk
Nee ok bedankt. Dit wist ik niet. Ik ken wel iets van zeezoogdieren maar dit was mij nog niet bekend.
Mvg,
Dirk
- strandjutters
Beter Odontoceti, toothed whales,
met de onderverdeling orca's dolfijnen, sperm whales etc
http://en.wikipedia.org/wiki/Cetacea
Duys
met de onderverdeling orca's dolfijnen, sperm whales etc
http://en.wikipedia.org/wiki/Cetacea
Duys
Antw: Antw: Tand van walvisachtige?
' k Heb een juveniele orka.....is ook hol je hebt al twee mogelijkhedenstrandjutters schreef:
Hallo Dirk,het is waarschijnlijk een Potvis tand,bij jonge exemplaren is hij hol vanbinnen,bij oudere niet meer.GR (Soort is moeilijk na te gaan)
[Bewerkt door Theo op 20-12-2012 om 14:39 NL]
Theo
Ok jongens alvast bedankt, en btw die opmerking over Johannes kwam niet van mij he, ik vind het zo al erg genoeg voor dat beest.
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk