tand mill
- Pleistoceen
- Contacteer:
tand mill

Ik ben vandaag eens in Mill gaan kijken en vond daar o.a deze tand. Hij is 5 cm lang. Helaas weet ik weinig tot niets van haaietanden. Wie o wie kan me helpen hier een naam aan te hangen?
Groet,
Aalt
Antw: tand mill
Hoi Aalt,
Cosmopolitodus hastalis, je moet maar eens kijken bij de foto's hier op het net...
Groeten,
Gio
Cosmopolitodus hastalis, je moet maar eens kijken bij de foto's hier op het net...
Groeten,
Gio
Minilodon
- Pleistoceen
- Contacteer:
- Pleistoceen
- Contacteer:
Antw: tand mill @Mega_Lo
Ja, we hebben nog 5 tanden gevonden maar die heeft de vriendin waarmee ik ben gaan zoeken meegenomen. Die tanden waren niet zo groot maar wel mooi en redelijk compleet. Ik zal haar om een foto van de tanden vragen. Misschien dat daar ook nog een naam aan te hangen valt
We hebben ook nog een mysterieuze "dinges" gevonden waarvan ik benieuwd ben of het iets kan zijn. Ik zal er vanavond een foto van maken en posten.
Wel ingewikkeld zeg, haaietanden determineren. Er zijn zoveel kleine details die het verschil maken. Echt een nieuwe tak van sport, maar wel leuk.
Groet,
Aalt

We hebben ook nog een mysterieuze "dinges" gevonden waarvan ik benieuwd ben of het iets kan zijn. Ik zal er vanavond een foto van maken en posten.
Wel ingewikkeld zeg, haaietanden determineren. Er zijn zoveel kleine details die het verschil maken. Echt een nieuwe tak van sport, maar wel leuk.
Groet,
Aalt
- Pleistoceen
- Contacteer:

Dit is het "dinges" waarvan ik me afvroeg of het iets zou kunnen zijn. Misschien is het gewoon een verkitting ofzo, maar met een beetje fantasie kan ik er wel een tandkas in zien.
Ben benieuwd

Groet,
Aalt
- Pleistoceen
- Contacteer:
Antw: tand mill (nog 3 tandjes)

Deze tandjes hebben we ook nog in de zeef gevonden. Heeft iemand een idee welke naam de oorspronkelijke eigenaar draagt?
Groet,
Aalt
Antw: Antw: tand mill (nog 3 tandjes)
Van links naar rechts; Carcharias....? Cosmopolitus Hastalis, Cosmopolitus Hastalis. (Is dit goed?)pleistoceen schreef:
Deze tandjes hebben we ook nog in de zeef gevonden. Heeft iemand een idee welke naam de oorspronkelijke eigenaar draagt?
Groet,
Aalt
1 lamna nasus
2 is oxyrinchus
3 oxyrinchus maar niet 100 procent zeker
[Bewerkt door nixje op 14-01-2013 om 18:14 NL]
2 is oxyrinchus
3 oxyrinchus maar niet 100 procent zeker
[Bewerkt door nixje op 14-01-2013 om 18:14 NL]
intresse ligt voornamelijk in haaientanden uit nederland/belgie