tandjes ter determinatie
tandjes ter determinatie
hallo,
ik ben anderhalve week geleden naar de kust richting het zwin geweest om haaientanden te zeven. Daar hebben we veel gevonden! Ik heb ze geprobeerd te determineren en hierbij de uitslag van wat ik denk:
1-9 striatolamia macrota
10-12 hypotodus vertialis
tandjes 1-9 hebben allemaal striatie (behalve 2, dit ben ik niet zeker), tandjes 10-12 hebben geen striatie
Zit ik juist?
de rest van de vondsten komen wat later zodat het niet allemaal in één keer moet

groetjes
Aron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: tandjes ter determinatie
Hallo Aaron,voor zover het nog mogelijk is ze te determineren,zit je volgens mij goed.GR
strandjutters
Antw: Antw: tandjes ter determinatie
met roggentandjes en stukjes haaientanden erbij hebben we er in totaal 68 tandjes gevonden. Ik heb ook niet in het zwin gezocht, ik heb richting het zwin gezocht. Kleine dingen kunnen verschillen hestijnboy9 schreef:Adron schreef:
de rest van de vondsten komen wat later zodat het niet allemaal in één keer moet
hoeveel heb je er dan in totaal gevonden, want als dit niet alles is is het wel een ferme hoeveelheid betreft het Zwin de laatste jaren!
Groeten,
Stijn

De rest volgt nog...
groetjes Aaron
het was toch niet altijd even aangenaam. Hoewel we schitterend weer hadden lokte onze putten honden. Nadat er een het lef had tegen onze zak te plassen hebben we de zak toch wat dichter gezet.
.
mijn papa zeefde, hij was de zeveraar. Ik schepte het zand op, ik was de opschepper
De vondsten maakten natuurlijk alles goed.
Al bij al een geslaagde dag
groetjes Aaron

mijn papa zeefde, hij was de zeveraar. Ik schepte het zand op, ik was de opschepper

De vondsten maakten natuurlijk alles goed.
Al bij al een geslaagde dag
groetjes Aaron
hierbij nog een aantal tandjes van die dag.
Volgens mij hoofdzakelijk sylvestrilamia teretidens. 14 misschien een brachycarcharias lerichei? 13 misschien een kleine macrota?
Ik ben niet goed in het onderscheiden van teretidens met andere

groetjes
Aaron
- strandjutters
Hallo Aaron,je kunt niet veel missen met Odontaspidae,en je zult er niet veel naast zitten ook.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Stijn,ik ben versteld dat jij daar versteldt van staat,in Cadzand vind je toch makkelijk 350 tandjes met zen drieen,wat is dit van Aaron daar nu bij te vergelijken,ook wetende dat de tanden in Cadzand van beter kwalieteit zijn dan Knokke.GR
strandjutters
Antw: Antw: tandjes ter determinatie
Hallo Stijn,stijnboy9 schreef:
Dag Aron,
nu ben ik wel benieuwd hoe jullie methode is,
jullie graven vast niet in de gruislijnen,
maar gewoon zand van op het strand?
Of zoeken jullie in het droog zand een schelpenbank? Ik ben benieuwd!
Groeten,
Stijn
zoals Pascal zei versta ik ook niet waarom je zo versteld staat

En verder gewoon, jah, een paar plaatsjes proberen tot je in de juiste laag zit hé. Dit was mijn tweede keer, weet nu wel al waar ik moet zoeken

groetjes
Aaron