Informatie gevraagd over de Haagse Geologische Vereniging - Fossielenwerkgroep

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Suzy Q
Informatie gevraagd over de Haagse Geologische Vereniging - Fossielenwerkgroep

Bericht door Suzy Q » 15 jan 2013, 14:55

Dag allemaal,

ik ben verleden jaar op aanraden van een collega gaan verzamelen op het strand bij Kijkduin. Inmiddels een aardige verzameling schelpmateriaal, bot, natuurstenen artefacten (?), zowaar zelfs koraal en barnsteen bij elkaar geraapt.

Toch blijven er vondsten indetermineerbaar. Het aantal vondsten is dermate groot dat ik ze allemaal fotograferen en uploaden op het forum een beetje zonde van mijn tijd vind.

Ik ben er net aan toe gekomen alles na het ontsilten en drogen van vindplaatsinformatie te voorzien en ben begonnen met determineren van de schelpen. Met bot kan ik qua determinatie niet zoveel, dat moet ik nog leren.

Nu zag ik op internet dat er in Den Haag een Geologische Vereniging is, met een werkgroep fossielen. Weet iemand of de leden ook werken aan vondsten van Kijkduin? Betreft de interesse van de werkgroep sec fossiel dierlijk skeletmateriaal of is er ook breder kennis aanwezig, over bijvoorbeeld fossiele schelpen en aangespoelde koralen?

Ik zou het leuk vinden om meer over mijn vondsten en het determineren ervan te leren. Met boeken en internet kom je ook niet overal achter. Dus vandaar mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Suzy Q

goed kijken is hééééééél belangrijk

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Informatie gevraagd over de Haagse Geologische Vereniging - Fossielenwerkgroep

Bericht door strandjutters » 15 jan 2013, 17:40

Hallo,het zou toch leuk zijn als je ze hier plaatst,in een vereniging zullen ze ook niet alles op één dag kunnen doen.En dan kunnen wij niet meegenieten :D. GR Pascal

strandjutters

Suzy Q
Antw: Antw: Informatie gevraagd over de Haagse Geologische Vereniging - Fossielenwerkgroep

Bericht door Suzy Q » 15 jan 2013, 17:51

strandjutters schreef:
Hallo,het zou toch leuk zijn als je ze hier plaatst,in een vereniging zullen ze ook niet alles op één dag kunnen doen.En dan kunnen wij niet meegenieten :D. GR Pascal
Dag Pascal,

bedankt voor je bericht.

Ik begrijp (als archeoloog) dat een collectie vondsten determineren niet zomaar op een avond gebeuren kan. Als ik tijd heb om wat te gaan fotograferen zal ik zeker wat plaatsen.

Ik wilde alleen bij voorkeur niet het forum lastig vallen met misschien helemaal niet zulke bijzondere vondsten; en mezelf de tijd besparen om elke vondst uitvoerig conform de regels te fotograferen. Ik weet vanuit mijn vak hoeveel tijd je hiermee bezig kunt zijn.

Misschien kan een bezoekje aan de Haagse vereniging me op weg helpen, zodat ik alleen nog de vraagtekens hoef te posten.

Groeten,

Suus

strandjutters
Antw: Informatie gevraagd over de Haagse Geologische Vereniging - Fossielenwerkgroep

Bericht door strandjutters » 15 jan 2013, 17:56

Hallo Suus,er passeren hier wel meer onbelangrijke dingen,ook van mij.Maar af en toe zit er wel wat leuks tussen en daar genieten dan veel mensen van,en leren ze wat bij,net als ik die elke dag bijleer op het forum.

Je valt er ons zeker niet mee lastig integendeel.GR Pascal

strandjutters

Bram

Bericht door Bram » 15 jan 2013, 18:11

Ben zelf geen lid van de HGV, maar heb er wel goede ervaringen mee. Waren destijds erg actief op de ZM en hebben zelfs determinatiedagen georganiseerd in het Museon. Focus daar lag op botten.

Ben het overigens wel eens met Strandjutters, goede foto's (zelfs van doodgewone vondsten) hier kunnen ook geen kwaad, zeker niet als je ziet wat hier de laatste tijd allemaal geplaatst word...

Groeten,
Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 15 jan 2013, 18:14

Ja sorry Hé Bram,ik vindt niets beter.GR

strandjutters

Bram
Antw: Antw: Informatie gevraagd over de Haagse Geologische Vereniging - Fossielenwerkgroep

Bericht door Bram » 15 jan 2013, 18:52

strandjutters schreef:
Ja sorry Hé Bram,ik vindt niets beter.GR
Hallo Pascal,

Ik neem aan dat je bovenstaande met een knipoog bedoelt, maar voor de zekerheid toch even een reactie: ik had het niet over vondsten/berichten die jij plaatst! Ik denk dat je wel weet welke topics ik bedoel.

Groeten,
Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 15 jan 2013, 18:58

Was inderdaad met een Knipoog,maar dit had je waarschijnlijk niet gezien :D VR GR Pascal

strandjutters

Suzy Q

Bericht door Suzy Q » 15 jan 2013, 22:47

Heren,

hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik zal eens kijken of ik wat tijd heb om meer en betere/goede foto's te maken. Die van vandaag waren een beetje hap-snap uit de hand.

Ook zal ik de HGV-fossielenclub eens bellen.

Groet,

Suus

strandjutters

Bericht door strandjutters » 15 jan 2013, 23:19

Hallo Suus,ik hoop dat je het wat bevallen is voor je eerste forum avond.GR Pascal

strandjutters

Plaats reactie