werveltje en botje januari 2006
werveltje en botje januari 2006
Dit werveltje en botje zijn gevonden op het strand tussen Katwijk en Noordwijk.
Ik heb geen idee of het fossiel is en van welk dier. A.s woensdag 25 januari ga ik toch naar het spreekuur van Naturalis, dus zal dit ook meenemen. Is er misschien iemand op dit forum die mij alvast een beetje op weg kan helpen?
Groet Gerrit
Kustganger
Antw: werveltje en botje januari 2006
De eerste is een wervel van een dolfijn, ik denk een recente. leuke vondst!
ik heb er één van cadzand, ook recent, maar die is niet zo mooi!
ik heb er één van cadzand, ook recent, maar die is niet zo mooi!
Post mortem we sort 'em!
WWWwhhaaaawww
nog eens een botje
eerste is idd een dolfijne wervel
het andere is het onderste gewricht van een femur(opperarmbeen).De radius scharniert op dit gewricht.Dit was een jong dier en niet vergroeid.De 4e foto is de binnenkant van het bot,hier moest het mee vastzitten.ik denk(bijna zeker dat het deel uitmaakt van het rechter bot.
nog eens een botje
eerste is idd een dolfijne wervel
het andere is het onderste gewricht van een femur(opperarmbeen).De radius scharniert op dit gewricht.Dit was een jong dier en niet vergroeid.De 4e foto is de binnenkant van het bot,hier moest het mee vastzitten.ik denk(bijna zeker dat het deel uitmaakt van het rechter bot.
Theo
Eerste foto\'s zijn van dolfijn.Ik heb een aantal juveniele bruinvis wervels,die hebben allen een mooi driehoekig gaatje,dit gaatje is een beetje \"ei\"vormig.Aan de vorm en de omvang van het gaatje denk ik dat je een wervel hebt ergens tussen de 25e en de 30e(als het bruinvis moest zijn)
Theo