trillo\'s marroko

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Casper » 22 jan 2006, 20:04

eerste foto, de linksonderste.... die moet er toch wel aangesmeerd zijn lijkt me...


Post mortem we sort 'em!

 
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Casper » 22 jan 2006, 20:39

eigenlijk hè... lijken ze mij allemaal wel wat nep, en is de economische motivatie van ceraurus voldoende om dat idee weg te werken? eerlijk gezegd niet...


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Ceraurus
Berichten: 1199
Lid geworden op: 04 nov 2005, 19:22
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Ceraurus » 22 jan 2006, 23:41

Afbeelding

Hoi mannen,

Daarom is het juist goed te onderzoeken wat niet echt is en wat wel. Al is het alleen om je verzameling authentiek te houden. En als je deze ervaring weer doorgeeft, kun je anderen waarschuwen voor al het plastic dat de ronde doet.

En geloof me maar, een \'E-bayer\' heeft net zo\'n naam hoog te houden als een gevestigde \'winkelier\'. Ze zijn erg gebrand op een positieve feedback. En ook \'fossilmall-ers\' Ebay-en ;) Ik ken ze uit meerdere werelddelen. Bovendien vind ik dat sommige gerenomeerde handelaren hun waar te duur aanbieden.

Economische motivatie? Ik schotel je alleen een feit voor. Welkom in de echte wereld Casper ;)

En tenslotte, ter vermaak; een heuse CHINESE trilobiet :)
Redlichia chinensis, onder-Cambrium.

groet,
<:{{{{{>


[Bewerkt door Ceraurus op 22-01-2006 om 23:49 NL]


Trilobiti Ceská Republika

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 316
Lid geworden op: 07 aug 2005, 15:51
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Jeroen » 23 jan 2006, 02:11


Het is flink doorklikken en er staat ook wel vaak hetzelfde maar het blijft hilarisch hoe knap er tegenwoordig dingen nagemaakt worden... ;)


http://www.paleodirect.com/fakechinesefossils1.htm

groeten

jeroen


Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Gebruikersavatar
Ceraurus
Berichten: 1199
Lid geworden op: 04 nov 2005, 19:22
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Ceraurus » 23 jan 2006, 12:24

Klopt Jeroen,
en inderdaad de trend wordt gezet door Marokko en in toenemende mate China.
Ook met andere fossielen wordt je besodemieterd.

Marokkaanse handelaren spannen hierom de kroon, dat ze vaak geen verstand hebben van soorten en natuur-historische waarde, maar vooral de handel zien en je zo snel misschien soms wel onbewust) onecht materiaal verkopen.

Een gezonde dosis goed verstand, veel kijken en voelen en wat kennis van chemische stofjes kunnen je al een stuk behoeden ;)
Denk ook eens aan die \'Knightia sp.\' visjes uit Green river, VS, Deze bestaan altijd uit een pos en neg en de neg wordt nogal eens bijgeschilderd met aquarel-verf en omgetoverd tot een positiefje..... :(

Troost je met de gedacht dat ik ook wel eens tegen de lamp gelopen ben.

<:{{{{{>


Trilobiti Ceská Republika

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: trillo\'s marroko

Bericht door ziepe » 23 jan 2006, 13:22

ceraurus schreef:
Troost je met de gedacht dat ik ook wel eens tegen de lamp gelopen ben.
Al doende leert men... helaas...

Z.

PS: ook al tegen de lamp gelopen, meerdere malen zelf...


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Isis
Berichten: 616
Lid geworden op: 24 aug 2005, 10:10
Contacteer:
Antw: Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Isis » 23 jan 2006, 13:49

Jeroen schreef:

Het is flink doorklikken en er staat ook wel vaak hetzelfde maar het blijft hilarisch hoe knap er tegenwoordig dingen nagemaakt worden... ;)


http://www.paleodirect.com/fakechinesefossils1.htm

groeten

jeroen
Inderdaad leuk om te lezen! Er zitten toch nog best fakes bij die ik voor een paar euro nog wel aande wand wil hebben hangen.

1 gedachte komt me bij al deze fakes bovendrijven: \"als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat waarschijnlijk ook\"


GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

kees
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 apr 2005, 20:23
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door kees » 23 jan 2006, 18:58

Sorry Ceraurus maar ik kan het weer niet helemaal eens zijn met je als je zegt dat e-bay wel betrouwbaar is omdat die ook een naam hoog te houden hebben.Neem bv. de chinese fossielen op e-bay als 10% echt is is het veel.Wel zijn de bekende handelaren soms wat aan de prijs ,maar zoals je al zei trappen experts als jezelf en ziepe er ook nog wel eens in en dan heb je die paar euro die je teveel betaalt bij een handelaar toch gauw terugverdiend.
groetje kees


kees

Gebruikersavatar
Ceraurus
Berichten: 1199
Lid geworden op: 04 nov 2005, 19:22
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Ceraurus » 23 jan 2006, 20:26

Hoi Bart,

dan denk ik dat je mijn standpunt niet geheel begrijpt. E-bay is een betrouwbaar concern, laat ik dat voorop stellen. Dat er inderdaad onverlaten zijn die troep aanbieden, voila, dat klopt, maar daar ben je nog altijd zelf bij.

Ik bied nog altijd vaak op onbekende verzamelaars op Ebay en heb daar vooralsnog hele goede ervaring mee. Het levert me menig (zeldzaam) stuk op dat ik anders via een zgn. \'gerenomeerde verkoper\' voor vier maal meer had kunnen kopen.

Kijk, je kan veilig bij je plaatselijk groenteboer hollandse bloemkool blijven kopen, maar je kan ook eens bij die surinaamse verkoper twee straten verder kouseband uitproberen, ervaar het maar! Je moet het wel durven plus enige \'assertieve argwaan\' is daarbij erg handig ;)

groeten,
<:{{{{{>

[Bewerkt door Ceraurus op 23-01-2006 om 20:27 NL]

[Bewerkt door Ceraurus op 23-01-2006 om 20:28 NL]


Trilobiti Ceská Republika

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 316
Lid geworden op: 07 aug 2005, 15:51
Antw: Antw: Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Jeroen » 23 jan 2006, 21:10

isis schreef:
Jeroen schreef:

Het is flink doorklikken en er staat ook wel vaak hetzelfde maar het blijft hilarisch hoe knap er tegenwoordig dingen nagemaakt worden... ;)


http://www.paleodirect.com/fakechinesefossils1.htm

groeten

jeroen
Inderdaad leuk om te lezen! Er zitten toch nog best fakes bij die ik voor een paar euro nog wel aande wand wil hebben hangen.

1 gedachte komt me bij al deze fakes bovendrijven: \"als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat waarschijnlijk ook\"

Ik heb vandaag eens besloten er ook zelf eens een keer een te maken, kijken of het lukt maar ik zal het dan ook als replica of vrije-vorm beschouwen en nooit als fossiel......

Volgende keer naast de mooiste vondst ook het mooiste knutselwerk? of vervuilen we dan deze mooie hobby/wetenschap?


Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j


Gesloten