Aap of mens
- bertcazemier
Aap of mens
Deze tand is gevonden 22-05-2002 in een grindhoop op het terrein van de zand en grindwinning Haerst.
Voor een mens lijkt mij de tand iets te groot, maar zou het een tand van een aap kunnen zijn.
Wie durft een gok te wagen.
Gr. Bert
Dit alles wordt ons door moeder aarde geschonken.
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Aap of mens
Even afgezien van de vraag of het ook iets anders kan zijn, de enige bekende aapachtige uit onze streken de makaak, die is echter veel kleiner dan mens.
Groet,
Niels
Niels
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 114 times
De pacu, een zoetwatervis uit Zuid-Amerika, heeft een gebit dat sterk lijkt op dat van een mens. De tand hoeft derhalve niet afkomstig te zijn van een zoogdier. Lijkt met wel dat een dergelijke vondst algemener zijn als dit soort vissen hier in het verleden rond zwommen.
Leuke vondst.
Jeroen
Leuke vondst.
Jeroen
Hallo, als ik goed kijk is het een tand van een paard(Equus)het wortelstuk is er uit. Voor tand boven of onder.
Succes, gr.Ben
Succes, gr.Ben
0000000000
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Paard (of ezel?) is ook het eerste waar ik aan dacht, een snijtand zonder wortel.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
Antw: Antw: Aap of mens
Hoi Smaug, Equidae(Equus) is de algemene naam toch.Smaug schreef:
Paard (of ezel?) is ook het eerste waar ik aan dacht, een snijtand zonder wortel.
Gr.Ben
0000000000
Paard heeft volgens mij snijtanden met een veel platter kauwvlak. Denk zelf eerder aan hert.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Bram,heb een foto gemaakt van een recente hertachtige,deze lijken mij ook plat.GR
strandjutters
- Pleistoceen
- Contacteer:

Ik denk toch aan een herbivoor. Hier ter vergelijking schaap en mens.
Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's. Ik heb ze ff snel met mijn mobieltje gemaakt.
Groet,
Aalt
Hallo, hierbij even een par foto,s van een paard. De vraag is het paard is nog niet beantwoord. In elk geval is het een snij tand. Bekijk de foto van het vooraanzicht tand, deze tand is beschadigt op het snijvlak. Dit zou kunnen komen omdat een paardentand een inkeping heeft en door slijtage op wat voor manier dan ook kapot is. Wat het ding heeft meegemaakt van het Peistoceen tot heden weten we niet. Dit is mijn bijdrage tot determinatie. Blijt de vraag Aap-Mensch-Paard-Hert ?
Gr.Ben
0000000000