Crino
Crinoïde?
Hallo,
Tijdens het wandelen in een natuurgebied vlakbij Hoogezand, vond ik dit leuke fossiel, volgens mij zit het vol met crinoïden. Ik vroeg mij af of het gekartelde gedeelte ook tot een crinoïde behoort, of dat het wellicht iets anders is.
Wie kan mij hier een antwoord op geven?
RS
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Crinoïde?
Dat zie je juist. Het lijkt me een longitudinale doorsnede door een crinoïdenstengel, je kijkt in de centrale holte.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo, de rest van de steen bestaat uit diatomeën in vele soorten. Verml. herkomst Scandinavië. Leuke vondst.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
- Spongebob
- Has thanked: 510 times
- Been thanked: 703 times
Diatomeeën zullen het wel niet zijn, die kwamen pas zo'n beetje vanaf de Jura massaal opzetten. Houd het maar op crinoïdenresten / zeeleliestengelleden.
Die holle crinoidenstengels kun je nog verder benoemen, maar ik heb de naam niet paraat.
Die holle crinoidenstengels kun je nog verder benoemen, maar ik heb de naam niet paraat.
Time fades away (Neil Young)
Hallo Ben,
Bedankt voor je toelichting over diatomeeën. Weer wat bijgeleerd. Interessant om te weten!
Gr. Ronald
Bedankt voor je toelichting over diatomeeën. Weer wat bijgeleerd. Interessant om te weten!
Gr. Ronald
RS
- Spongebob
Zo, dat viel niet mee. Zat ie natuurlijk in één van de onderste kistjes in de garage: Crotalocrinites rugosus heet het beestje. Daar was ik zelfs na 100 nachten slapen niet meer opgekomen. Ik zal hem in de zoekpagina plaatsen, dan hoef ik de volgende keer niet weer naar de garage 
Misschien kan die van jou er ook in, want die is mooier.
Deze zeelelie's met open steel zijn overigens niet zeldzaam in Silurische kalkstenen.
PS: Het lijkt erop dat ik geen foto's meer kan plaatsen op de foto-zoekpagina. Na 2x proberen geef ik het op.....(juist Pascal, voetbal)
[Bewerkt door Spongebob op 06-03-2013 om 20:54 NL]
Misschien kan die van jou er ook in, want die is mooier.
Deze zeelelie's met open steel zijn overigens niet zeldzaam in Silurische kalkstenen.
PS: Het lijkt erop dat ik geen foto's meer kan plaatsen op de foto-zoekpagina. Na 2x proberen geef ik het op.....(juist Pascal, voetbal)
[Bewerkt door Spongebob op 06-03-2013 om 20:54 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Crinoïde?
Dat kan niet de bedoeling zijn. Best een kort mailtje naar ons info@etc. adres met een omschrijving van de foutmelding, dan kan Herman er eens naar kijken.Spongebob schreef:
Maar dat kan gerust na de match hoor
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Spongebob
Rust! Geen foutmelding, maar melding dat ik de geplaatste foto kan bekijken en dan ....noppes.
Ik zag dat Herman ook al zo'n zeelelie heeft staan. Verander ik die toch
Ik zag dat Herman ook al zo'n zeelelie heeft staan. Verander ik die toch