fossiel hout
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
fossiel hout

Ik weet/ hoop dat hier wat mensen rondlopen die iets daarvan weten. Ik zou graag willen weten wat voor soort hout dit brok is. Het komt van MV2.
Groet,
Niels
Niels
Antw: fossiel hout
Heb er zelf geen verstand van, maar denk dat, gegeven vindplaats en vermoedelijke ouderdom (Pleisto- of Holoceen), een of andere naaldboom wat waarschijnlijker is dan een palm.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Hoi Bram,
Toch heb ik bij HvH een stukje palmhout gevonden. Volledig versteend. Waarschijnlijk met het riviergrind uit het oosten meegekomen. De structuur heeft er wel wat van weg, maar dat zou gelet op de vindplaats nogal opmerkelijk zijn.
Toch heb ik bij HvH een stukje palmhout gevonden. Volledig versteend. Waarschijnlijk met het riviergrind uit het oosten meegekomen. De structuur heeft er wel wat van weg, maar dat zou gelet op de vindplaats nogal opmerkelijk zijn.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: fossiel hout
Hoi Niels,sjaak schreef:
Hoi Bram,
Klinkt interesant. Ik ook een stukje hout van HvH dat volledig is versteend. Het is helaas wel wat verrold.
Aan palmhout had ik nog niet gedacht. Misschien een keer vergelijken met palmhout in een museum.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- Mastersofsales
- Contacteer:
Sjaak,
Palmhout heeft geen jaarringen! Als ik de structuur zie doet het mij aan eiken denken.
Ik heb veel met eikenhout gewerkt.
Om het te determineeren is het noodzaakelijk de structuur van de jaarringen onder een microscoop te betrachten.
Groeten,
Oliver
Palmhout heeft geen jaarringen! Als ik de structuur zie doet het mij aan eiken denken.
Ik heb veel met eikenhout gewerkt.
Om het te determineeren is het noodzaakelijk de structuur van de jaarringen onder een microscoop te betrachten.
Groeten,
Oliver
Oliver von Borstel, Schiedam