Haaientand Cadzand
-
Haaientand Cadzand

Vandaag de allereerste keer op zoek gegaan naar haaientanden... Moest in Ijzendijke zijn dus gelijk doorgereden, en om zes uur was ik aan de Zwarte Polder aan het zoeken (en er was al iemand bezig). Om kwart na acht heb ik het zoeken stopgezet, schamele eerste vangst, namelijk eentje... (maar dat ligt vast niet aan de locatie

[Bewerkt door NoizeSuppressor op 04-06-2013 om 13:19 NL]
[Bewerkt door NoizeSuppressor op 04-06-2013 om 13:19 NL]
Antw: Haaientand Cadzand
Lijkt mij cosmopodotilus hastalis.
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Haaientand Cadzand
Inderdaad Cosmopolitodus Hastalis(de enige haaientand die ik uit mijn hoofd ken:)).Mendel schreef:
Lijkt mij cosmopodotilus hastalis.
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 04-06-2013 om 14:26 NL]
-
Heel vriendelijk bedankt!
Misschien rij ik morgenvroeg wel terug, heb toch nog een week verlof, al is 't heen-en-weer toch 200km
Misschien rij ik morgenvroeg wel terug, heb toch nog een week verlof, al is 't heen-en-weer toch 200km

Als je van fossiele haaientanden en schelpjes houd zeker doen. Misschien is het wel slim om van tevoren even op de vindplaats pagina te kijken. Daar zul je zien dat je er meer kan vinden dan haaientanden. Misschien had je alleen dit tandje gevonden omdat je niet wist waar je naar moest zoeken.NoizeSuppressor schreef:
Heel vriendelijk bedankt!
Misschien rij ik morgenvroeg wel terug, heb toch nog een week verlof, al is 't heen-en-weer toch 200km![]()
Marijn
-
Ik had me wat zitten inlezen en die twee locaties in Cadzand in mijn gps ingeladen. Had ook veel foto's zitten bekijken, om zoals u zegt, andere dingen te kunnen meenemen. Maar eerlijk gezegd had ik het toch moeilijk om te weten waar te zoeken. En helemaal geen 'grote' objecten tegengekomen. Ik heb alleen op het oog gekeken en gebukt rondgelopen, veel opgeraapt, maar helaas... Ben dan maar bij schelpengruis gaan zoeken. Zelfs niet aan de waterlijn geweest... Maar als ik morgen weer maar 1 tand zou vinden, zou ik het toch wel een beetje sneu vinden, want zo warm is het niet haha. En dan nog een paar goeie Adidassen om zeep geholpen door in de klei te trappen 
[Bewerkt door NoizeSuppressor op 04-06-2013 om 14:57 NL]
[Bewerkt door NoizeSuppressor op 04-06-2013 om 14:58 NL]

Ik denk dat u het beste tussen het schelpengruis kunt zoeken, hierin vind je veel tand(fragment)en. Ook kunt u, mocht u in het bezit zijn van een zeef, zeven. U moet dan graven tot u bij een laag met stukjes schelp en fosforiet komt, daar zitten de meeste tanden in.NoizeSuppressor schreef:
Ik had me wat zitten inlezen en die twee locaties in Cadzand in mijn gps ingeladen. Had ook veel foto's zitten bekijken, om zoals u zegt, andere dingen te kunnen meenemen. Maar eerlijk gezegd had ik het toch moeilijk om te weten waar te zoeken. En helemaal geen 'grote' objecten tegengekomen. Ik heb alleen op het oog gekeken en gebukt rondgelopen, veel opgeraapt, maar helaas... Ben dan maar bij schelpengruis gaan zoeken. Zelfs niet aan de waterlijn geweest... Maar als ik morgen weer maar 1 tand zou vinden, zou ik het toch wel een beetje sneu vinden, want zo warm is het niet haha. En dan nog een paar goeie Adidassen om zeep geholpen door in de klei te trappen
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Het tandje betreft inderdaad cosmopolitodus hastalis tenzij er kartels of sporen daarvan zichtbaar zijn.
groetjes
Aaron
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Je hoeft in ieder geval geen u te zeggen(ik ben pas 13 dus is dat een beetje overbodig). Ik wens je verder veel succes met zoeken, maar ik kan verder geen tips geven want ik ben nog nooit in Cadzand geweest. Even kijken wat je er kan vinden heeft mij tot noch toe erg geholpen met het zoeken op vermelde vindplaatsen.NoizeSuppressor schreef:
Marijn
-
Is volledig glad langs de randen, geen kartels ofzo...Adron schreef:
Het tandje betreft inderdaad cosmopolitodus hastalis tenzij er kartels of sporen daarvan zichtbaar zijn.
groetjes
Aaron