Vondst
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Vondst ’T Rooth

Hallo samen,
ben gisteren in ’T Rooth geweest en heb deze grote bivalve gevonden. Ik denk dat het een Spondylus sp. is (Spondylus latus?). De prep is een beetje moeielijk omdat et meerdere exemplaren zijn, die aan elkaar vastgegroeidt zijn. Ik denk dat het tenmindste twee Spondylus en misschien een ander soort zou kunnen zijn. De andere soort is ook groot en laat vele fijne lagen aan de breukkant zien.
Op een plaatje heb ik de typiesche stekels van de Spondylus gefotografeert.
Zit ik goed met de determinatie?
De lengte is ong. 13 cm!
Groeten
Oliver
P.S.: Excuseer de fouten. Ik ben duitser, alhoewel 36 jaar geleden in ZL geboren.
Antw: Vondst ’T Rooth
Hoi Oliver, je hoeft je voor mij niet te excuseren hoor. Er zijn forum leden bij uit Nederland die slechter hun taal beheersen. Wij zeggen ook niet tegen belgen dat ze slecht schijven toch. Die formuleren anders dan wij. Succses.hubertus68 schreef:
Hallo samen,
ben gisteren in ’T Rooth geweest en heb deze grote bivalve gevonden. Ik denk dat het een Spondylus sp. is (Spondylus latus?). De prep is een beetje moeielijk omdat et meerdere exemplaren zijn, die aan elkaar vastgegroeidt zijn. Ik denk dat het tenmindste twee Spondylus en misschien een ander soort zou kunnen zijn. De andere soort is ook groot en laat vele fijne lagen aan de breukkant zien.
Op een plaatje heb ik de typiesche stekels van de Spondylus gefotografeert.
Zit ik goed met de determinatie?
De lengte is ong. 13 cm!
Groeten
Oliver
P.S.: Excuseer de fouten. Ik ben duitser, alhoewel 36 jaar geleden in ZL geboren.
Gr.Ben. Ps. Ik kan je geen antwoord op je vraag geven.
0000000000