Maar wat is het ?!?
Maar wat is het ?!?

Ik weet niet eens of ik hier goed post, maar dat hoor ik (hopelijk) vanzelf!
Ik ben net terug van vakantie in o.m. de Gorges du Verdon in Frankrijk, ik heb daar de meeste plekjes bezocht die hier op het forum beschreven staan.
Op vindplaats 9 http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... ?plaats=56 vond ik een blok steen met daarop 'roest' vlekken en met pijn en moeite ben ik er naar toe afgedaald. Het blok was al gebarsten en met mijn vingers kon ik hem door breken waarna er een naar mijn idee metalen 'geode' uit rolde (die helaas al in stukken was). De geode was gevuld met heel fijn grijs poeder en van de binnenkant ruw, maar aan de buitenkant metalen punten.
Ik heb echt (ook na uitvoerig googelen) geen idee wat het is (of in welke richting ik zoeken moet)dus hoop dat iemand mij wijzer kan maken.
Het hele geval is zo'n vier centimeter in lengte en ruikt sterk naar ijzer.
[Bewerkt door ROAB op 24-06-2013 om 11:33 NL]
[Bewerkt door ROAB op 24-06-2013 om 11:36 NL]
Re: Maar wat is het ?!?
Hallo, de driekantige kristalvorm doet me vermoeden dat je een, weliswaar verweerde, markasietknol hebt gevonden.
Let op! de "roest" indien geel/wit bestaat uit melanteriet en da`s knap giftig spul, eventjes niet aan je vingers likken..
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 24-06-2013 om 12:07 NL]
Let op! de "roest" indien geel/wit bestaat uit melanteriet en da`s knap giftig spul, eventjes niet aan je vingers likken..
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 24-06-2013 om 12:07 NL]
Elbert