Beginner vraagt hulp (Leisteen)
-
Beginner vraagt hulp (Leisteen)
Even kort voorstellen. Henk, 46 jaar afkomstig uit Amsterdam. Beginner en leek op het gebied van fossielen. Tijdens de vakantie een aantal fossielen in Leisteen gevonden (omgeving Idar-Oberstein). Wie kan mij op weg helpen wat deze afdrukken zijn?
Ik plaats er 2, maar heb er minimaal 15 tot 20 gevonden op een plek waar er een weg werd aangelegd door het bos.
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 114 times
Antw: Beginner vraagt hulp (Leisteen)
Goedenavond Henk,
Welkom op het forum! De fossielen die je gevonden hebt lijken mij afdrukken van crinoiden (zeelelies) uit het onder devoon, circa 400 miljoen jaar geleden.
Mooie vondsten!!!
Groeten, Jeroen
Welkom op het forum! De fossielen die je gevonden hebt lijken mij afdrukken van crinoiden (zeelelies) uit het onder devoon, circa 400 miljoen jaar geleden.
Mooie vondsten!!!
Groeten, Jeroen
Leuk spul! Gevonden bij Idar-Oberstein... Bundenbach? Hier wat meer informatie over wat er daar gevonden kan worden
: http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... plaats=252
Groeten,
Gijs

Groeten,
Gijs
-
Bedankt voor de antwoorden en vermoedelijke determinatie. Ik kwam deze vindplaats bij toeval tegen tijdens een wandeling door het bos. Op de camping een hamer en een scherp mes opgehaald en aan het "bikken" geslagen met een mooi resultaat dacht ik zelf. Fantastische ervaring als je je 1e fossiel tussen de lagen tevoorschijn ziet komen!