bewerkt bot

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
happybrontosaur
bewerkt bot

Bericht door happybrontosaur » 12 mar 2006, 09:03

Afbeelding

Hallo, heb vorige week dit bewerkt botje gevonden in de buurt van Sint-Niklaas, België. Er zijn twee gaatjes in geboord die met elkaar verbinding maken. Ook is er duidelijk gekrast in het bot met de waarschijnlijke bedoeling het te bewerken. heeft iemand ooit iets dergelijks gezien ?

cru84
Contacteer:
Antw: bewerkt bot

Bericht door cru84 » 12 mar 2006, 10:30

Ja ik heb zoiets vaker gezien.
Dit is een archeologische vondst en moet je melden. Je zal je vondst mogen houden aan gezien het niet erg bijzonder is maar het is wel belangrijk omdat archeologen zo een beeld kunnen krijgen van de regio waar het uit komt.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 13 mar 2006, 05:49

Dag Steven

Van harte gefeliciteerd met je mooie vondst. Ik ben het helemaal met Cru eens. Je moet hier zeker een deskundige naar laten kijken.
Als je te zijnertijd meer achtergrond informatie hebt laat dit dan even weten in dit forum. Ik ben erg benieuwd.
Succes.

Robert Mensink

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 13 mar 2006, 18:08

idd mooie stukken

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

happybrontosaur

Bericht door happybrontosaur » 13 mar 2006, 20:58

En aan wie moet ik dit voorwerp melden ? Heeft iemand een link naar een archeologische dienst in België. Zou dit een soort prehistorisch pijpje of muziekinstrument kunnen zijn ?
Steven

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 13 mar 2006, 21:09

ik denk eerder iets van aan een ketting ofzo, soerdoenerij ofzo, want ik zei niet meteen in dat dit echt als een SIERraad voor bijv. een vrouw diende.
erder denk ik man (mss totaal ongegrond, ik waag maar een gokje :))

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 13 mar 2006, 22:01

Hallo jongens,is een poosje geleden,niet?
Ik heb een oplossing voor dit teenootje.
Het is middeleeuws en door dat gat werd lood ik het bot gegoten daat werd een werpspel mee gedaan.Niet in alle streken maar in de streek van Gent moeten degelijke stukken wel vaker gevonden zijn.
Hier in onze streek speelden ze tot een 20-30 jaar terug een spel met een in een pollepel gegoten half bol schijfje.Dat moest men naar een stukje bezemsteel werpen.
Dat stukje bezemsteel werd Een 5-7-8 meter ver gezet en op het steeltje werd wat kleingeld gedeponeerd(elk zette hetzelfde bedrag in,bvb een halve frank)daarrna werd er om beurten gesmeten tot de(\"teppe\" zo werd het ding genoemt)omver gesmeten werd het geld was voor de dichtsbij liggende \"sol\"(loden schijf)
Dit spel zou in dezefde aard zijn geweest.
Theo
Heb het verhaal van de teenkootjes van een Gentse Prof

Theo

cru84
Contacteer:
Antw: Antw: bewerkt bot

Bericht door cru84 » 13 mar 2006, 23:08

happybrontosaur schreef:
En aan wie moet ik dit voorwerp melden ? Heeft iemand een link naar een archeologische dienst in België. Zou dit een soort prehistorisch pijpje of muziekinstrument kunnen zijn ?
Steven
Ik heb een link voor Nederland.

http://www.archis.nl/

Goethe

happybrontosaur

Bericht door happybrontosaur » 14 mar 2006, 06:29

bedankt voor de link en de mogelijke oplossing ! Steven

trilobietje

Bericht door trilobietje » 14 mar 2006, 15:28

mooie vondst Steven.
Blijkbaar zijn er hier ook veel kenners van archeologie. Weet iemand hier een site waar men terecht kan voor het dateren van potscherven ? Of kan men hier gewoon terecht bij een museum ?
groetjes
Marleen

wie niet zoekt, niet vindt

Gesloten