Verzamelregels mill

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gebruikersavatar
Jan Losser
Berichten: 465
Lid geworden op: 14 jun 2005, 14:33
Verzamelregels mill

Bericht door Jan Losser » 10 apr 2006, 15:19

Ik was zaterdag 8 april na afloop van de de W.P.Z.-dag nog even samen met mijn zoekmaat
in Mill om er even te kijken hoe het er daar uit zag. Voor sommige forumleden misschien vreemd, maar ik was er nog nooit geweest.
Wat mij erg stoorde was de enorme rotzooi op de parkeerplaats. Ik kan niet beweren dat het allemaal van verzamelaars komt. Maar aangzien het nog geen zwemseizoen is kan het haast niet anders. Al is de rotzooi niet van jezelf, het kan geen kwaad om zo af en toe wat rotzooi meenemen naar huis.
Zo lopen we nog wel een keer de kans, dat het zoeken wordt verboden. Helaas is Mill niet de enige groeve waar dit voorkomt.
Dus mensen let een beetje op je rotzooi


Zonder verleden geen toekomst

 
Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Frederik » 10 apr 2006, 15:45

Helemaal mee eens. Het lijkt een kleinigheid, maar zoiets kan inderdaad zware gevolgen hebben. Als je soms de rotzooi ziet die sommige fossielenzoekers durven achterlaten, kan ik er best inkomen dat privé-eigenaars het zoeken verbieden. Dit geldt uiteraard ook voor vernielingen, gegraven putten, en dergelijke meer.
Ook hier zijn al klachten binnengekomen wat betreft het gedrag van verzamelaars (al dan niet forumleden, dat weet ik niet, maar dat doet er ook niet toe). Daarom zijn de verzamelregels opgesteld en verscherpt:
Het zou mooi zijn als iedereen hier rekening mee kon houden.
http://www.fossiel.net/vindplaatsen/verzamelregels.php

Wie het echt volgens de regels van kunst wil doen, houdt zich aan onze erecode (de meeste geologische verenigingen onderschrijven deze):

- opgelet! onderstaande link verwijst naar een pdf-bestand! -
http://users.skynet.be/bs868505/downloa ... recode.pdf


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Fossielenzoeker
Berichten: 1868
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Fossielenzoeker » 10 apr 2006, 20:04

Hoi Jan en Frederik
Fijn dat jullie dit even onder de aandacht hebben gebracht en deze links hebben geplaatst.


Robert Mensink

Gebruikersavatar
erik m
Berichten: 997
Lid geworden op: 24 sep 2005, 17:26
Been thanked: 1 time
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door erik m » 10 apr 2006, 20:19

Wacht even voor je het aan de zoekers toeschrijft wat deze rommel beteft.
Er is daar ook een verzamelplaats van wat hangjongeren uit de omstreek en zo.
Er word op de zand berg ook vaak met motoren gekrost en dan word er op de parkeerplaats nog wat na gepraat en zo.
Let maar eens op de sporen op de parkeerplaats.
En de rommel ligt altijd op de zelfde plaats.
Ik denk er zo over als ik wat te eten op heb dan is de verpakking veel minder zwaar om weer mee te nemen en in mijn eigen vuilnis emmer te doen.

Er zijn op die parkeer plaats meer dingen gaande wat niet aan de haak is.


E.J.

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Frederik » 10 apr 2006, 22:09

Kan zeer goed zijn, maar voor je het weet krijgen èn de jongeren èn de zoekers de schuld en mag er niemand meer komen. Resultaat is hoe dan ook hetzelfde.


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Flash
Berichten: 610
Lid geworden op: 25 mar 2006, 20:21
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Flash » 10 apr 2006, 22:33

Waar we zeker niet omheen kunnen is de troep die bij de spuitmond achterblijft. Van snoepwikkels tot kapotte zeven aan toe. Is al eerder gezegt maar wanneer nodig ook troep van een ander even meenemen.

Grrr Edo


mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Gebruikersavatar
Supergraver
Berichten: 4017
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:14
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Supergraver » 12 apr 2006, 17:11

Status op dinsdag: schoon en netjes!

Gr

Martijn




Gebruikersavatar
Jan Losser
Berichten: 465
Lid geworden op: 14 jun 2005, 14:33
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Jan Losser » 13 apr 2006, 12:56

Helemaal vanuit Noorwegen naar Mill
Jij bent volgens mij echt een fossielenliefhebber. Zit je wel eventjes in de auto. Nog wat gevonden.
Bij de zandhopen is het inderdaad wel schoon. Maar dat geldt zeker niet voor de parkeerplaats en die hoort daar ook bij.


Zonder verleden geen toekomst

Gebruikersavatar
Supergraver
Berichten: 4017
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:14
Antw: Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Supergraver » 13 apr 2006, 22:01

Jan Losser schreef:
Helemaal vanuit Noorwegen naar Mill
Jij bent volgens mij echt een fossielenliefhebber. Zit je wel eventjes in de auto. Nog wat gevonden.
Bij de zandhopen is het inderdaad wel schoon. Maar dat geldt zeker niet voor de parkeerplaats en die hoort daar ook bij.
Hee Jan,

Zeg maar rustig prettig verslaafd :)
Ik weet het natuurlijk niet zeker en er ligt inderdaad vaak gaas en zeefrotzooi, maar van bierblikjes etc vraag ik met toch af of die echt wel van verzamelaars zijn. Misschien zijn deze te wijten aan hangbejaarden en of motormuizen :) :).

Oja 2 daggies geweest en de winst was zo\'n 80 tandjes. Foto\'s volgen volgende week nog.

Gr

Martijn




Gebruikersavatar
Jan Losser
Berichten: 465
Lid geworden op: 14 jun 2005, 14:33
Antw: Verzamelregels mill

Bericht door Jan Losser » 19 apr 2006, 15:48

Net zo verslaafd als ondergetekende dus.
Ik heb natuurlijk geen bewijzen dat het afval achtergelaten is door verzamelaars.
Maar volgens mij zijn de meeste verzamelaars ook allemaal een beetje natuurliefhebber.
Misschien kunnen we er met ons allen er voor zorgen dat het er een beetje toonbaar uitziet in de omgeving van de parkeerplaats. Dan kunnen we waarschijnlijk nog veel mooie dingen daar vinden in de komende jaren


Zonder verleden geen toekomst


Gesloten