Wat zijn dit?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6861
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Wat zijn dit?

Bericht door sjaak » 15 apr 2006, 13:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een aantal stenen, waarvan ik mij afvraag wat het is (ik hoop dat de foto\'s helder zijn):

1. Iets wat lijkt op een tand of schelp (Z-Frankrijk, Languedoc, ceze). Zie ook de kleinere foto van iets soortgelijks.
2. Iets wat lijkt op een boomstam. Waarschijnlijk een stuk druipsteen (zie ook mijn eerste post, zelfde gebied).
3. Een rare \"gang\" door een steen heen. Ik denk niet dat dit een fossiel is, maar wat wel? Ik zag dit indertijd vaak. (Z-Frankrijk, Languedoc, ceze).
4. Een steen met \"druppels\" en op de achterkant een soort \"bladafdrukken\", (moeilijk te zien). Opgeraapt uit de middelandse zee, Zuid frankrijk.


Groet,

Niels

 
Gebruikersavatar
Fossielenzoeker
Berichten: 1868
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Wat zijn dit?

Bericht door Fossielenzoeker » 15 apr 2006, 22:43

Foto 6, 7 en 8 kan een kruipgang zijn.
Ook Baculites behoort tot de mogelijkheid. Zijn er misschien situurlijnen of kamers te zien?

Foto 4 en 5 zijn erg onduidelijk. Probeer een een datailfoto te maken van de oppervlakte structuur.

PS: Als je weer foto\'s instuurt is het handig om er een schaalverdeling bij te zetten

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 15-04-2006 om 21:44 NL]


Robert Mensink

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6861
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Antw: Wat zijn dit?

Bericht door sjaak » 19 apr 2006, 21:41

Die \"gang\" bevat geen verder geen enkele structuur.
Ik zal nog eens kijken of ik de foto\'s wat scherper kan krijgen. Ik had die tips wel gelezen, maar het lukte nog niet erg. De stenen zijn ook niet erg duidelijk.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
Fossielenzoeker
Berichten: 1868
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Wat zijn dit?

Bericht door Fossielenzoeker » 20 apr 2006, 06:54

De stenen kunnen NOOIT onduidelijk zijn.
Ik denk dat je de camera te dicht op het object houdt. Zo kan de camera niet goed scherp stellen. Kijk voor deze minimale afstand eens in de gebruiksaanwijzing van het toestel.

Als er geen structuur te zien is op deze \'gang\' dan denk ik dat het een opgevulde kruipgang van een beest is.
Zelf heb ik deze ook regelmatig gevonden in de Drome in zuid Frankrijk.
Wat de overige foto\'s aangaat heb ik geen idee.

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 20-04-2006 om 05:56 NL]


Robert Mensink


Gesloten