vindt plaatsen in het zwartewoud ( duitsland )
- kevin.siepman
vindt plaatsen in het zwartewoud ( duitsland )
hallo
ik ga van het jaar op vakantie naar het swartz walt in duitsland en wil heel graag opzoek naar edelgesteente. maar ik weet niet egt waar ik moet zoekken. mischien dat iemand nog een paar vind plaatsen kan noemen.
groetten kevin
ik ga van het jaar op vakantie naar het swartz walt in duitsland en wil heel graag opzoek naar edelgesteente. maar ik weet niet egt waar ik moet zoekken. mischien dat iemand nog een paar vind plaatsen kan noemen.
groetten kevin
steentjes, steentjes,steentjes!!!!
Re: vindt plaatsen in het zwartewoud ( duitsland )
Hallo Kevin,
Bij het kleine plaatsje Lierbach zijn er in de omgeving vrij hoog in het gebergte mooie Agaatgeoden te vinden. De agaten zitten in groene Rhyolietachtige knollen en hebben soms ook een fraaie holte met kwartskristallen. je zult daar ter plekke even de plaatselijke bevolking moeten vragen naar de juiste vindplaatsen.
Gr. André.
Bij het kleine plaatsje Lierbach zijn er in de omgeving vrij hoog in het gebergte mooie Agaatgeoden te vinden. De agaten zitten in groene Rhyolietachtige knollen en hebben soms ook een fraaie holte met kwartskristallen. je zult daar ter plekke even de plaatselijke bevolking moeten vragen naar de juiste vindplaatsen.
Gr. André.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Re: vindt plaatsen in het zwartewoud ( duitsland )
Bij Ober-Wolfach is er een fluorietgroeve. Daar mag je niet in en het is bovendien ondergronds. Het materiaal wordt van daaruit getransporteerd naar Wolfach, waar de verwerkingsfabriek is. Tegen betaling kun je daar op het terrein zoeken in het aangevoerde materiaal. Er zitten erg fraaie micromounts tussen met enorm veel soorten mineralen. Maar wees je er dan wel van bewust dat het hier om erg kleine mineralen en kristallen gaat! Een goede loupe is daarbij haast onmisbaar.
[Bewerkt door adekker op 24-07-2014 om 19:36 NL]
[Bewerkt door adekker op 24-07-2014 om 19:36 NL]
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!