Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
daves
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2014, 15:35
Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Bericht door daves » 28 jul 2014, 17:31

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn 2de post hier op het forum,
ik krijg tegenwoordig af en toe wat fossielen te zien, dus dacht laat ik eens een nieuwe hobby volgen.

het gaat om het volgende , Versteende ? fossiel van een hoorn van de Javaanse zwarte neushoorn.
Ik heb deze nog niet in bezit maar wou graag de reacties van andere weten.

Het gaat hier om versteende neushoorn fossiel , wat zouden die voor waarde hebben.
i.v.m. het aanschaffen van dit prachtige object. ik zou graag wat meer over deze versteende hoorn. Met name de waarde maar ook voor de montage op een display, handige tip misschien?

Alle reacties zijn zeer welkom.


Een rockhound alleen weinig tot geen ervaring met fossielen.

 
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6861
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Antw: Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Bericht door sjaak » 28 jul 2014, 18:22

Een hoorn is het niet want die versteent niet. Ik kan niet zo goed zien wat het dan wel is vanaf mijn telefoon.

[Bewerkt door sjaak op 28-07-2014 om 18:23 NL]


Groet,

Niels

daves
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2014, 15:35
Antw: Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Bericht door daves » 28 jul 2014, 19:00

Nou ik heb deze nog niet, dat het versteend zou zijn had ik meer zelf bedacht.
Ik had het mezelf wijs gemaakt dat het materiaal zou veranderen over zo een lange periode.

ik heb hier nog geen ervaring in. het enige dat ik hier over weet is het dier, locatie, en de verkoper zegt meer dan 100 jaar oud.

de verkoper is een bekende van mij. De verkoper komt uit het zelf uit java net als de neushoorn fossiel.


Een rockhound alleen weinig tot geen ervaring met fossielen.

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Bericht door Frederik » 28 jul 2014, 20:10

Dag Daves,

Welkom!
Dit forum is voorbehouden voor discussies over fossielen. Vragen over recente objecten stel je best onder 'off-topic'. Ik verplaats dit topic wel even voor je.
Let erop dat je je vraag laat vergezellen van duidelijke foto's.

Ik ben liever rechtuit, want dat maakt de zaken eenvoudig: aan taxeringen doen we hier niet graag. Niet enkel omdat de meeste leden hier eerder emotionele waarde hechten aan fossielen, maar ook omdat mensen die vragen om een taxering vaak uit zijn op (door)verkoop van het object, ipv aankoop. Wellicht geldt dit niet voor jou natuurlijk, maar zo begrijp je waar dit vandaan komt.

Neem zeker de ledenregels nog eens aandachtig door.

Dus kort: hoorn fossiliseert behoorlijk slecht, als het is wat je denkt dat dit is, is het dus recent en bovendien wellicht niet erg legaal. Niet aankopen is het advies, en de prijs zal wellicht zijn wat de spreekwoordelijke gek er voor geeft. Meestal is dat ook nog eens te veel.


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6861
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Re: Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Bericht door sjaak » 28 jul 2014, 22:32

het is vrij klein, lijkt eerder een tand of gepolijste steen, als je googlet op neushoorn hoorn ziet dat er heel anders uit (je ziet dan geen fijne foto's trouwens)

[Bewerkt door sjaak op 28-07-2014 om 22:32 NL]


Groet,

Niels

daves
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2014, 15:35
Re: Neushoorn fossiel, betreft de hoorn

Bericht door daves » 29 jul 2014, 18:23

bedank voor de reacties, ze zijn zeer gewaardeerd, maar deze hoorn gaat direct weer naar de verkoper terug, als ie aankomt van de week.
ik hou het voorlopig bij stenen. af en toe een barnsteen met insect is meer dan voldoende. Al de informatie op deze site erg interessant is.

groeten daves


Een rockhound alleen weinig tot geen ervaring met fossielen.


Plaats reactie