Vrijdagavond 3 oktober 2014 determinatie avond fossielen van Buttenheim
Vrijdagavond 3 oktober 2014 determinatie avond fossielen van Buttenheim
Hallo allemaal,
Nu vrijdagavond geef ik samen met Danny bij Hona te Heverlee nabij Leuven (België) een determinatie avond over de fossielen van Buttenheim (Duitsland). De voorbije jaren gidsten Danny en mezelf meermaals Hona leden in de Frankische Schweiz op zoek naar Jura ammonieten. Vorig jaar hielden we al een druk bijgewoonde determinatie avond voor de vondsten van Gräfenberg, dit jaar doen we er eentje voor de ammonieten van Buttenheim. Ik wil iedereen die interesse heeft deze avond bij te wonen en geen lid is van Hona, alvast ook uitnodigen. Meer info: http://www.hona.be/?p=2312
Stijn
Nu vrijdagavond geef ik samen met Danny bij Hona te Heverlee nabij Leuven (België) een determinatie avond over de fossielen van Buttenheim (Duitsland). De voorbije jaren gidsten Danny en mezelf meermaals Hona leden in de Frankische Schweiz op zoek naar Jura ammonieten. Vorig jaar hielden we al een druk bijgewoonde determinatie avond voor de vondsten van Gräfenberg, dit jaar doen we er eentje voor de ammonieten van Buttenheim. Ik wil iedereen die interesse heeft deze avond bij te wonen en geen lid is van Hona, alvast ook uitnodigen. Meer info: http://www.hona.be/?p=2312
Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Antw: Vrijdagavond 3 oktober 2014 determinatie avond fossielen van Buttenheim

De Pleurocerassen en de Amaltheussen van Buttenheim behoren niet tot de grootste exemplaren. De meeste ammonieten van deze groeve zijn slechts enkele cm groot maar hun bewaringstoestand is dikwijls schitterend. Op sommige exemplaren zijn trouwens nog resten van het kleurenpatroon te herkennen.
Alleen is het heel moeilijk om de diverse soorten uit elkaar te houden. Gelukkig weet Stijn (bijna) alles van ammonieten. Deze lezing is daarom een aanrader en een uitgelezen gelegenheid om alles eindelijk eens goed te (laten) determineren. Breng dus gerust uw vondsten mee.
Danny
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------