Spons uit Westerschelde materiaal.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
maarten76
Contacteer:
Spons uit Westerschelde materiaal.

Bericht door maarten76 » 06 okt 2014, 23:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste allen,

Dit fossiel vond ik onlangs tussen de westerscheldeschelpen. Ik kan het niet goed plaatsen. Een bryozoa kolonie is het niet, daar is de structuur niet naar, en korraal lijkt het ook niet. Wat het wel is is wat anders. Aangezien het geen bot is, structuur lijkt overigens aardig op spongiosa uit een been, denk ik nu in de richting van een spons. Iemand kennis van sponzen uit vermoedelijk Plioceen en breder getrokken Tertiair.

Ik hoop dat de foto's iets duidelijk maken, zo niet dan sluit ik de microscoop eerdaags aan.

Alvast bedankt,

Maarten

maarten76

Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

djordy
Antw: Spons uit Westerschelde materiaal.

Bericht door djordy » 07 okt 2014, 21:30

Hallo,
Spons zie ik er niet direct in door de afwezigheid van radiale kanalen, osculum, etc.
Naar m.i. Is dit toch een stuk botstructuur, door de lichte kleur waarschijnlijk recent, is het zwaar of eerder licht van gewicht?
Djordy

maarten76
Contacteer:
Antw: Spons uit Westerschelde materiaal.

Bericht door maarten76 » 11 okt 2014, 23:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heren,

Bedankt voor het meedenken, maar bot en gasbeton durf ik wel uit te sluiten. Ergens heeft het ' organisme' een schelp overkorst. Verder is het volledig versteend, dus niet recent, er zitten hier en daar wel wat gaatjes in maar goed, blijft een vreemd stuk. Nog wat extra foto's voor de zekerheid.

Groet Maarten

maarten76

Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

Plaats reactie