Excursie deel 2

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
webmaster
Senior Lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 09 sep 2003, 21:20
Contacteer:
Excursie deel 2

Bericht door webmaster » 12 sep 2004, 10:31

Er is de afgelopen tijd in diverse topics gesproken over de mogelijkheid om met de mensen van dit forum af te spreken om elkaar te ontmoeten en fossielen te gaan zoeken. Dit lijkt me een leuk idee!

Er zijn echter in Nederland en omgeving niet zoveel mogelijke plekken om met een groep te gaan zoeken. Osnabrück is tegenwoordig verboden. Blijft wat mij betreft over: 1. Enci groeve Maastricht, 2. Winterswijk of 3. Cadzand en omgeving.

Bij de eerste 2 worden regelmatig georganiseerde zoekdagen georganiseerd door de NGV. Hiervoor moet je je aanmelden vantevoren. Het kost niets, en je hoeft ook niet lid te zijn van de NGV. De data staan in de agenda op de site. Optie 3 is altijd toegankelijk, want dat is op het strand.

Het is voor iedereen natuurlijk niet even ver rijden. Er zullen dus altijd mensen zijn die niet meegaan vanwege de afstand. Het zou ook in ieder geval in het weekend georganiseerd moeten worden, want door de week werken teveel mensen.

Samen met de mensen van de Paleoned webring ga ik op 16 oktober a.s. naar de ENCI groeve om fossielen te zoeken. Ik weet nog niet precies hoe de dag eruit gaat zien, en wat ik met die mensen verder ga afspreken, maar het is in ieder geval wel mogelijk om gezamelijk te zoeken in de groeve.

Aanmelden moet minimaal 2 weken vantevoren met het volgende formulier: http://www.geo.uu.nl/ngv/limburg/excurs ... lier01.pdf

Helaas moeten kinderen minimaal 12 jaar zijn en begeleid worden!

Ik zal er dan in ieder geval zijn, en misschien ontmoet ik nog één of meerdere van jullie?


Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

 
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Excursie deel 2

Bericht door Maarten » 12 sep 2004, 10:37

Ga ik net een weekje op vakantie naar Zeeland. Ik denk dat we flnik vooruit moeten plannen, paar maanden of zo, kan iedereen e.a. regelen.




God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Excursie deel 2

Bericht door Casper » 28 sep 2004, 20:09

webmaster schreef:
...om met een groep te gaan zoeken. Osnabrück is tegenwoordig verboden. Blijft wat mij...
ik bedoel niet de groeve, maar de storthoop van de steenkoolmijnen. die is niet verboden volgens mij.

Groetjes, Casper


Post mortem we sort 'em!


Gesloten